donderdag 11 november 2010

Het Kabinet Flutte - (Ver-)Hagenprediker (2)

'Harde' Gerd 'Hard-Leers'; lang was hij voor mij een bewijs dat er ook CDA'ers bestonden die deugden en, nee ik ga niet zeggen dat ik het fout had, hij deed het na zijn kamer lidmaatschap ook goed als burgemeester van Maastricht, niet de gemeente met het minste problemen. Maar uiteindelijk 'ging hij eraan', ik ben bang dat hem dat ook als minister gaat gebeuren met de 'Wilders-portefeuille' van asiel en immigratie, zonder ministerie dus... Update: eerder dan zelfs ik voor mogelijk hield zit Harde Gerd dus in de problemen, hetgeen mij toch te denken zet. Zou het soms anders zitten? Zou het misschien zo kunnen zijn dat deze straatvechter goed kan functioneren als hij ergens tegen kan knokken; tegen de Bouwfraude, tegen de Maastrichtse Kampers, en tegen de slappe hap van Balkenende I-IV (en-een-half) die de hopeloze spagaat van het gedoogbeleid van softdrugs in combinatie met een hard(-er)e aanpak van de productie en het beleveren van de coffee-shops maar niet aan wilde pakken. Zou het misschien wel zo zijn dat deze man veel meer problemen heeft de rug recht te houden als het om het hanteren van de macht gaat; een dealtje maken om goedkoop aan een huis te komen aan de Zwarte Zee, de rug rechthouden waar het gaat om Wilders aan te pakken als je de worst voor de neus wordt gehouden van een Ministerschap? Hij wilde blijkbaar zó graag, en nu lijken de rapen al aardig te garen...wordt vervolgd...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten