dinsdag 30 juli 2024

SHARTIE AART DEKKER / UNIEK ZZ LEIDEN HOFLEVERANCIER 3X3 ORANGE LIONS: Drie (4) oudspelers ZZ gaan (zijn) naar (op de) Olympische Spelen & Basketball in de (geprinte) media / BNXT-League PROFESSIONEEL MANNEN BASKETBALL IN NEDERLAND & BELGIË /

 

*

SHARTIE AART DEKKER

UNIEK: ZZ LEIDEN HOFLEVERANCIER 3X3 ORANGE LIONS

Drie (4) oudspelers ZZ gaan (zijn) naar (op de) Olympische Spelen & Basketball in de (geprinte) media

BNXT-League PROFESSIONEEL MANNEN BASKETBALL IN NEDERLAND & BELGIË 

Het gebeurt niet zo vaak...dus daarom nu (bijna) drie maanden later toch nog wat aandacht voor een pagina in een krant die  - voor het overgrote deel van de oplage allang weer in de oud-papier-bak / kattenbak terechtgekomen zal zijn - ik begin mei tegenkwam bij een kapper in de Leidse Luifelbaan...
 
Ik kwam de pagina tegen, en scheurde hem uit, en scande hem zojuist in vier delen in...
 
...en deel hem dus nu met u /jou!
 
Waarom kon ik mijn scheurneiging niet onderdrukken?
 
Hoe vaak kom je nou vandaag de dag een krant tegen met een HELE PAGINA (Nederlands) Basketball?
 
Nou, dat overkwam me in het voorjaar enkele keren; over die andere keer/keren binnenkort meer...
 
Waarom ik er dan nu mee op de proppen kom?
 
Nou, dat lijkt me overduidelijk: omdat het unieke feit waar ik het in de kop al over had zich straks  -  19h05, in de nabijheid van de Parijse Eifeltoren  voor het oog van de wereld gaat afspelen; viif Nederlandse (oud-) Basketballers treden op op de Olympische Spelen op, twee van hen  - Dimeo van der Horst en Arvin Slagter -  doen dat al voor de tweede keer  - drie jaar geleden op de Corona-Spelen van Tokio ging het door voorgaande fraude van de Belgen en botte pech in de Kwart-Finale nipt mis -  voor Worthy de Jong, Jan Driesen en Aaron Rooije (coach, dus op afstand) betekent het een Olympisch Debuut.

Ik denk dat deze Mannen de wereld gaan verbazen met tenminste een Medaille  - misschien wel Goud -  maar of het zover komt zullen we pas 4, 5 augustus weten...
 

KIJKEN DUS STRAKS; EN DUIMEN VOOR DIE MANNEN! 

Wat extra uniek is  - want laten we wel wezen; echt normaal is het überhaupt niet dat in een in 200 landen gespeelde sport, Nederland bij DE BESTE 8 (Acht!) hoort -  is dat van die vier spelers en coach, er slechts eentje GEEN ZZ LEIDEN verleden heeft...eigenlijk speelt daar de ZZL 3X3, versterkt met Dimeo van der Horst..!!

Ik kan me dan ook voorstellen dat er juist in Leiden en omstreken (en Amsterdam, waar Worthy de Jong, Dimeo vd Horst en Aaron Rooije veel basketball-historie hebben) met nog wat intensere aandacht gekeken zal worden...

De uitgescheurde pagina riep ook vragen bij me op: het is er eentje uit een Huis-aan-huis-krant. En toen dacht ik: OK, de Landelijke Media vergeten de Nederlandse Tak van de BNXT-League tegenwoordig bijna compleet...hoe vaak krijgt ZZ Leiden zoveel ruimte in het LEIDS NIEUWSBLAD? 

En welke andere Nederlandse BNXT-clubs  - Heroes Den Bosch, Donar Groningen, Landstede Hammers Zwolle, BAL Weert, Feyenoord Basketball Rotterdam, QSTA Unieted Bemmel, LWD Basket Leeuwarden, Den Helder Suns -  kunnen zich ook ik zoveel aandacht in de gedrukte media verheugen, of wie komt er juist veel bekaaider vanaf?

Antwoorden graag via LinkedIn of mijn email, want vanwege Mark Suckerberg kan ik via Facebook op dit moment niet communiceren via de (a-) Sociale Media, 'X'leent zich niet voor zo'n inventarisatie. Mocht ik inderdaad via deze manier goede inventarisate-gegevens verwerven, kom ik er in de nabije toekomst nog een keer in een stuk op terug...

Reageren?


GRAAG DUS!!!

 

(AD) 

*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten