vrijdag 1 juli 2011

Ricky Rubio's introductie in de NBA bij Minnesota

Toen hij 14 was zag ik (in mijn rol als scout) voor het eerst Ricky Rubio spelen, en schreef ik mijn eerste verhaal over hem in mijn column. Nu staat hij op het punt, mits de Lock Out niet te lang gaat duren, zijn eerste NBA seizoen te gaan beginnen. De geesten zijn nog verdeeld over zijn NBA-toekomst; niet iedereen denkt dat hij een succes zal worden in de NBA. Ik denk van wel; misschien duurt het even, misschien is Minnesota niet de optimale plek voor hem (al denk ik, net als Ricky zelf, dat spelen met Kevin Love voor hem veel kansen biedt), maar uiteindelijk denk ik dat hij een goede en spectaculaire NBA-speler zal blijken te zijn. We zullen het zien!
Wat links naar filmpjes bij en van zijn introductie:
Ricky arriveert in Minnesota

De clip van de Timberwolves over het draften van Ricky en wat daarna gebeurde


De Persconferentie in Minnesota Deel-I (Let op: deels is Spaans, maar daarna volgt steeds Engelse vertaling)

De Persconferentie in Minnesota Deel-II (Let op: deels is Spaans, maar daarna volgt steeds Engelse vertaling)
Het laatste filmpje brengt een bijzonder moment terug in mijn gedachten. ik schreef uitgebreid over 'de wedstrijd die Ricard "Ricky" Rubio' tot de wereldberoemde 'Ricky' maakte, de Tripple Overtime U16 Finale in Linares, waarin hij ongelofelijke dingen deed. Ik had het voorrecht die wedstrijd te mogen volgen aan een courtside tafel, ter hoogte van de plek waar hij een score maakte van eigen helft waarmee een nieuwe verlenging werd gehaald. Ik stond na de wedstrijd nog lang in de buurt van die plek om gade te slaan wat er allemaal op en om het veld gebeurde. Vlak bij mij stond een man die tot in hoge mate geëmotioneerd was; de tranen stroomden werkelijk over zijn wangen, en niet voor even, maar vele minuten lang. Deze man bleek, zeker 10-15 minuten na de wedstrijd, Ricky's vader te zijn; ik was van dichtbij getuige van het vieren van de overwinning door vader en zoon...het was zo ontroerend, dat ik toen de tranen in mijn ogen voelde branden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten