donderdag 23 augustus 2012

Analyse van de Nederlandse Politieke situatie

Rechts Nederland probeert met de meest schunnige vergelijkingen Emile Roemer uit 'het torentje' te houden. Laat mij dan eens op ludieke wijze de dienst terugbetalen;

ooit had de Belgische zanger Raymond van 't Groenewoud een Megahit met een bijzondere cover van een Gospel-klassieker: 'Het ging Vooruit!'. Goedmoedig was een kwalificerende regel iets in de trend van 'een hok vol zwarte apen, en de zotste stond van voor'.

aan die hit moest ik denken toen ik de rol van VVD-Voorman Mark 'Flutte' Rutte weer eens overdacht; de VVD is namelijk zichzelf niet meer, zij probeert gekken als Verdonk en Wilders rechts te passeren om ook maar de laatste kiezer binnen te kunnen halen... Daarmee is zij een ultrarechtse, populistische schim van zichzelf. Ook Markje zelf is geen schim m,eer van de bevlogen jongeling die, nog niet zo heel lang geleden, de VVD naar Engels voorbeeld, om wilde vormen tot een Groen-Rechtse partij (zie nummer.1 in het partijprogramma: 'Wij zullen allemaal 130 rijden, daar waar het kan!'.

'De zotste stond van voor', dat vond ik heel erg op 'Flutje' van toepassing...Toen ik de clip van de Raymond van 't Groenewoud op Youtube trachtte te vinden, stuitte ik op de volgende cover van zijn cover. Deze leek me, zij het in de verte, bij passen bij 'de zotste stond van voor, c.q. Mark Rutte', de grote leider van de Rechts-'liberalen', die inmiddels een bijwagen van de SGP zijn geworden. Zijn we weer terug in de (amerikaanse) kerk, waar het origineel van dit lied ongetwijfeld nog vaak wordt gezongen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten