dinsdag 17 januari 2023

SHARTIE AART DEKKER / IOWA HAWKEYES @πŸ’πŸŽ 𝐲𝐞𝐚𝐫𝐬 𝐨𝐟 π‚πšπ«π―πžπ«-π‡πšπ°π€πžπ²πž π€π«πžπ§πš: In Nederland niet het bekendste Basketball-College of de bekendste Basketball-Arena, maar voor mij...

 

SHARTIE AART DEKKER

IOWA HAWKEYES @πŸ’πŸŽ 𝐲𝐞𝐚𝐫𝐬 𝐨𝐟 π‚πšπ«π―πžπ«-π‡πšπ°π€πžπ²πž π€π«πžπ§πš: 

In Nederland niet het bekendste Basketball-College of de bekendste Basketball-Arena, maar voor mij...  

...wel een plek waar ik meermaals ben geweest en dierbare herinneringen over koester.

In Den Bosch herinneren veel Basketball-liefhebbers zich ongetwijfeld nog Dean Oliver, en veel Nederlandse NBA-volgers die de gloriejaren van de Chicago Bulls op de voet volgden kennen ongetwijfeld BJ Armstrong. Er zijn vast nog wel meer bekende alumni van Iowa University die ook bekend zijn bij Nederlanders. Toch is Iowa geen school die bij veel Nederlandse Basketball-liefhebbers hoog op hun lijstje van namen die het eerst te binnen schieten zal staan.
Ook kan ik me niet herinneren dat er Nederlandse talenten bij het de Iowa Mannen gespeeld hebben.
Dit terwijl er heel veel spelers met Nederlandse namen  - duidelijk van Nederlanse afkomst -  deel van het basketball-programma hebben uitgemaakt; helemaal niet raar, want in de staat Iowa wemelt het van mensen die overduidelijk Nederlandse Roots hebben.
Door toeval kwam ik er wel mee in aanraking, ben ik er meerdere keren geweest  - zowel tijdens het Basketball-seizoen als erbuiten -  heb ik er vrienden en heb ik een warm plekje in mijn hart voor de plek en de school.
En nu kwam dus een tweet voorbij: 'πŸ’πŸŽ 𝐲𝐞𝐚𝐫𝐬 𝐨𝐟 π‚πšπ«π―πžπ«-π‡πšπ°π€πžπ²πž π€π«πžπ§πš', een de arena die ooit een van de mooiere van de USA was, en bespeeld werd door zowel een Mannen- als Vrouwen-programma die bij de absolute top van Amerika behoorden  - en ook in recente jaren weer aardig aan de weg timmeren -  bestaat 40 jaar...
Daar hoort natuurlijk een mooie clip bij!
En wie weet zijn/volgen er ook nog wel documentaires en/of boeken?

AD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten