woensdag 21 februari 2024

MAARTEN ZEGT / ZEI (8, januari 2024): Jij gaat mij nog blokkeren (op sociale media)...als Trump wint... / AL DAN NIET JUISTE VOORSPELLINGEN /


 MAARTEN ZEGT / ZEI (8): 

´t Orakel twijfelt weinig, en vooral niet aan zijn eigen overtuigingen...

Voor mensen die ons beiden volgen is het een publiek geheim dat we een aantal topics met enige regelmaat bespreken, en eentje ervan is Trump...het komt nogal eens voor dat mensen mij contacten over de meningen die er door de Rotterdammer in Porkuni erop na houdt...over Putin´s oorlogen, maar ook wel over Trump; ´Meent hij dat nou echt?´ is dan bijvoorbeeld een vraag die mij dan gesteld wordt.

Het is niet aan mij om in details te treden  - daar is mijn oude coach in Estland nog steeds zelf mans genoeg voor -  maar...nee, hij meent het lang niet altijd en zeker niet echt...

Maar wat hij er dan wel van vindt...dat is mijzelf ook nogal eens een raadsel.

In ieder geval is het zo dat  - welke kwestie, of welk vorm van verschil van mening we dan ook in één of andere constructie beslechtbaar hebben gemaakt (tenminste; ik dat heb gedaan, want van Gent zal zelf nooit een weddenschap of Talking Point helder verwoord op schrift zetten) en of ik nou aan het kortste of langste eind trek als zo´n punt ´afgehandeld´ is, afgehandeld is het nooit+ Maarten H. van Gent zal erover doorzeiken tot in de eeuwigheid (tenzij z´n geheugen hem in de steek laat, wat nogal eens voorkomt in dit soort kwesties)! En altijd zal hij zoeken naar een vorm waarin hij het zo kan draaien of framen dat hij uiteindelijk toch meer gelijk had (dan ik, in dit geval).

En zo sprak hij dus ergens in januari: ´Jij gaat me nog een keer blokkeren o Sociale Media´, en dat dan in relatie tot de vraag of Trump wel/niet de aanstaande Verkiezingen voor het presidentschap in de VS gaat winnen of niet...

Ik kan me niet voorstellen dat het ene (of het andere) gaat gebeuren...niet dat ik mijn oude coach zal blokkeren op Sociale Media, maar dat zullen we dus tot een onzer eindes nooit feitelijk kunnen vaststellen...(en zelfs mijn geduld en incasseringsvermogen kennen grenzen, dus zeg nooit ´nooit´...)

En ook niet dat Trump wint, al lijkt dat in het gekkenhuis waartoe de wereld sneller en sneller ontaardt op dit moment natuurlijk helemaal niet zo ondenkbaar...als we  - of eigenlijk de Amerikanen -  dát laten gebeuren, dan zijn we weer een heel stuk verder van huis...dus ga ik ervan uit dat HET op een of andere wijze voorkomen zal worden...

Dus dit puntje kan ik eigenlijk net zo goed direct onder ´Niet te Beoordelen´ scharen...nou (1*) dan maar...


(AD)


Aart Dekker heeft het voorrecht regelmatig zijn oude Frisol/R coach Maarten H. van Gent – a.k.a. Het Orakel van Porkuni, Estonia – te spreken en vergast te worden met diens inzichten. Dat ontaardde nogal eens in een weddenschap. En dat leidde weer tot het inzicht dat je maar beter niet kunt wedden met van Gent, tenzij die weddenschap in zwart op wit geschreven staat. Aangezien de ouwe rot daar niet aan begint wordt er tegenwoordig weinig meer gewed... Maar uitspraken als “100% zeker … wint!” komen nog met regelmaat uit de mond van de oude wijsgeer. Af en toe deel ik die hier... 

De stand wat betreft Uitgekomen, Gelogenstrafte, dan wel nog Niet te Beoordelen Voorspellingen tot nu (per   24-10-2022) toe is:

Uitgekomen:                1

Gelogenstraft:            3

Niet te Beoordelen:     1 + (1*)

(AD)

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten