maandag 1 april 2024

SHARTIE AART DEKKER N.A.V: CABARET COLUMNIST / (ONTBREKENDE) ECONOMISCHE VISIE POLITIEK: Pieter Derks 'Soms is ons verdienvermogen juist precies waar het probleem is begonnen' | NPO Radio 1 / #FORMATIE /

 

Pieter Derks 'Soms is ons verdienvermogen juist precies waar het probleem is begonnen' | NPO Radio 1

SHARTIE AART DEKKER

Als het niet zo treurig was, zou je er heel hard om kunnen #lachen... Ooit was het #principe: de #vervuilerbetaalt. Maar na 25jr Markje #flutte Mark Rutte ´de Lullenaar´, en zijn voorganger Jan Petertje #Balkenende is de overheid (lees: politiek) een zichzelf in de staart bijtend monster geworden; niet ´de vervuiler betaalt´, maar ´de vervuiler wordt beloond´...daarom wordt er in Nederland geen probleem meer opgelost...

Geen visie, niet nadenken - behalve dan over de vraag: hoe zorg ik ervoor dat ik NU niet afgestraft word voor de problemen die IK heb veroorzaakt? & Hoe zorg ik ervoor de mijn stemmers de volgende verkiezingen weer op mij stemmen? - en dan doen alsof iedereen medeverantwoordelijk is, alsof de problemen echt niet te voorzien waren geweest... 

 

(AD) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten