vrijdag 6 mei 2011

Harlem Globetrotters weer (eens) gezien

Afgelopen dinsdag met neef Evert (net 13) naar de Harlem Globetrotters geweest in Rotterdam. Waar voor hem de eerste keer, en dus erg geslaagd. Voor mij inmiddels de derde of vierde keer, en dus geslaagd, want je wilt graag delen en als je een kind voor het eerst meeneemt dan weet je dat het de moeite waard is. Omdat het voor mij de zoveelste keer was, keek ik ook wat meer om me heen en had ik tijd om wat te mijmeren. Hoe is het mogelijk dat de Harlem Globetrotters elke keer weer moeiteloos uitverkopen (al was mijn eerste keer een vol Ahoy, en dat was toch minimaal 2x het Topsportcentrum w.b.t. capaciteit), terwijl het toch niet goedkoop is. En hoe is het dan ook mogelijk dat Rotterdam Basketball financieel al vele jaren in de marge van de Nederlandse Eredivisie zit, en soms in deze zelfde zaal slechts 100-300 man publiek trekt? Waarom kunnen we al die kinderen en hun ouders die in de loop der jaren minimaal 1x door het scholenprogramma bij een wedstrijd van Rotterdam zijn geweest niet ook vasthouden (of tenminste een deel)?
Get the Flash Playerto see this player.

De beelden van mijn eerste keer Globetrotters, in Ahoy (polygoon)
Get the Flash Playerto see this player.

In 1978 waren ze er ook...
Get the Flash Playerto see this player.

De Harlem Globe Trotters in Rotterdam (1978)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten