donderdag 12 mei 2011

Voorspelling leeft nog steeds; nu wordt het menens...

Na een ellenlang seizoen, en relatief korte eerste twee ronden van de Play Offs, is het zover: Z&Z Leiden en Gasterra Flames Groningen gaan elkaar, in hopelijk een lange, spannende en spectaculaire Finale-Serie elkaar bekampen om het Nederlands Kampioenschap. Groningen haalde als laatste de Finale, na in elke ronde tot nu toe het maximaal haalbare aantal nederlagen te lijden, allen uitwedstrijden. Dat belooft niet veel goeds, want als Weert en Den Bosch al bij machte zijn de thuiswedstrijden allemaal te winnen, wat valt er dan te verwachten van de kansen van Groningen minimaal een keer in Leiden te winnen? Ann de andere kant; Groningen hoeft maar 1x te winnen in Leiden, gezien de bezetting van het team zou dat haalbaar moeten zijn... Aan nog weer een andere kant; Leiden heeft al laten zien in Groningen te kunnen winnen...

Mijn voorspelling staat nog! Als ook nog nu mijn wens, een mooie, spannende serie die veel publiciteit genereert, daar waar het Nederlandse Basketball een schreeuwende behoefte aan heeft, wordt voldaan. Dan kan iedereen tevreden zijn. Als ik uiteindelijk ook helemaal gelijk krijg zou dat jammer voor Groningen zijn. Wint Groningen in zo'n serie, dan krijg ik ongelijk, maar daar zit ik dan in het geheel niet mee...

Mooie beelden van Game-5 in Groningen bij TVNoord


En bij Omroep Brabant

Geen opmerkingen:

Een reactie posten