donderdag 26 juni 2014

Miskleun van MacDonalds...

Je houdt het niet voor mogelijk dat een marketing-gigant al MacDonalds juist op het gebied van marketing - en dan nog wel gericht op de harde kern van hun strategie; de Kids - falikant miskleunt. Maar toch blijkt dat te zijn gebeurd...

30 mei 2014, 11:09, NRC.nl
Van deze nieuwe Happy Meal-doos worden kinderen niet happy

Happy Meal Horror in de VS
Happy Meal Horror in de VS Via Tumblr / rippletramp

door Carlijn Vis
Je kinderen een McDonald’s Happy Meal geven betekende voorheen dat je ze even niet hoorde. Die kleffe burger, dunne frietjes, saus met spikkels en natuurlijk het speeltje: daar waren koters wel even zoet mee. Maar in Amerika heeft de nieuwe “Happy Box” nu een ander effect: in plaats van blikken van blijdschap slaken kinderen een noodkreet.
McDonald’s lanceerde vorige week vol goede moed het nieuwe Happy Meal-doosje op de Amerikaanse markt, maar van de nieuwe vormgeving - een griezelig realistisch menselijk gezicht - schrikken kinderen zich kapot. New York Magazine maakte een compilatie van de reacties van kleuters:




Best wel grappig eigenlijk...

De rest van het artikel op NRC.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten