maandag 3 oktober 2011

SlapJanus (of niet?); Arbiter Liesveld zegt 'sorry' tegen Van der Wiel (AD)

Ik heb er natuurlijk geen verstand van (van voetbal) maar toen ik naar Studio Sport zat te kijken en zag dat vd Wiel zonder ook maar enige beweging richting bal te maken terwijl hij een sliding maakte, nuiet alleen een strefschop, maar ook geel (en daardoor rood) kreeg van de ref van dienst, had ik het idee "dat slaat nergens op!". Blijkens onderstaand bericht in het AD, had de ref zelf hetzelfde idee...maar toegeven (en plein publiek)...dacht het niet!
Scheidsrechter Liesveld geeft Gregory van der Wiel (rechts) de gele kaart. © PRO SHOTS Het was een merkwaardig moment daar in de catacomben van FC Groningen. Scheidsrechter Liesveld had net voor de camera verteld dat Gregory van der Wiel met zijn hand naar de bal was gegaan, dat hij FC Groningen een scoringskans had ontnomen, dat hij dan een strafschop én een gele kaart moet geven, de tweede voor de rechtsback. Toen de arbiter uit het licht van de schijnwerpers trad, passeerde hij Van der Wiel. 'Sorry,' zei Liesveld tegen de Ajacied die daarop verbaasd de wenkbrauwen ophaalde. Dat meldt het AD. 'Het was hands', bekende Van der Wiel, 'maar ik ging níet met mijn hand naar de bal. Die kwam ongelukkig tegen mijn hand. De penalty kan ik begrijpen, de gele kaart niet.' (Redactie) 03/10/11 07u08

Geen opmerkingen:

Een reactie posten