woensdag 8 januari 2014

Basketball Legenden van de Lage Landen: Willy Steveniers (Sporza)

Ik ben er een van de tweede generatie basketballers in Nederland. Er zijn in Nederland goede/belangrijke spelers geweest waarvan ik niets (of weinig) weet. Fred Roggen doet de laatste tijd geweldig werk de verhalen over die mensen op te schrijven. Dus hopelijk komt er een tijd dat ik kan zeggen dat de Nederlandse Basketball-geschiedenis geen vergeten grootheden meer heeft voor mij. Maar, ook al heb ik het goed gevolgd, voor België gaat dat zeker niet op. Dat komt omdat de Belgische Basketballgeschiedenis ruim 25 jaar, dus zelfs wat meer dan een generatie, eerder begon.

Maar sommige helden van onze Zuiderburen, stammend uit die periode, kende ik toch al wel. Bijvoorbeeld van Willy Steveniers, al wist ik niet zoveel als in onderstaand portret verteld wordt. En zeker zag ik niet zoveel beelden van hem in zijn grote tijd!


http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/sporten/zaalsporten/MV_131215_Steveniers_portret

Meer Steveniers:

Willy Steveniers over geschiedenis basketbal


Willy Steveniers over zijn relatie met Didier Mbenga:


De actie 'Red Basket':

Geen opmerkingen:

Een reactie posten