woensdag 2 februari 2022

SHARTIE AART DEKKER / CORONA-BELEID UITVOERING: Al Even Geleden; Kees uit Maasdam (en mijn moeder van 88) gingen hun Booster halen...

 

 


 


 

 

SHARTIE AART DEKKER - CORONA-BELEID UITVOERING

Al Even Geleden; Kees uit Maasdam (en mijn moeder van 88) gingen hun Booster halen...  

We praten al weer even geleden, ik vermoed dat het rond mijn verjaardag was  - ik meen me zelfs te herinneren dat de viering daarvan in de kleinst mogelijke setting; bij mijn moeder thuis dus er voor werd gecanceld (dit is trouwens niet klagend bedoeld; ik was het er geheel mee eens dat mijn moeder die booster zo snel mogelijk geen halen) - dat betekent zondag 28 november...

Het was echt vies koud...dat weet ik ook nog wel.

Op het gevaar af voor azijnzeiker te worden versleten toch ff dit verhaal dat ik dus al gehoord had van mijn moeder, ik kwam het toevallig pas een paar dagen geleden tegen in het lokale sufferdje hier in de Hoeksche Waard.

Eerst even nuanceren: dit was een uitvoeringskwestie van de GGD. Die geplaagde organisatie die voorafgaand aan de pandemie voor zover het relevante taken betrof zowat tot nul terug was bezuinigd door...jawel, alwèèr diezelfde Markje 'Flutte' Rutte...'altijd weer die autodrop...!

Een GGD dus die de materialisatie is geworden van het Corona-Jojo-beleid: groeien kwa formatie met onwaarschijnlijke snelheid om de handjes en telefoonoren te verkrijgen om op stel en sprong uiterst noodzakelijke werkzaamheden  - opleiden, organiseren, plannen, testem, tracen, prikken, etc, etc. -  te kunnen uitvoeren, om vervolgens weer te snel af te moeten schalen, om vervolgens weer overhaast op te moeten schalen, enzovoort, enzovoort...

En waar gewerkt wordt  - zeker als het onder hoge druk, met veel nieuwe en onervaren mensen moet -  worden fouten gemaakt. Dus de ware verantwoordelijke is in mijn ogen dan ook niet de uitvoerende GGD, maar de met hun Jojo's spelende mp Markje, en zijn levende schild bij de meeste problemen, de bovenstebeste Hugo... En wat die laatste betreft: ik mag hem, echt waar! Wat dan weer niet betekent dat ik vind dat hij de best mogelijke persoon op die uiterst lastige plek was...maar ik ben ervan overtuigd dat hij zijn stinkende best deed, ik zag zelf  -zij het laat -  een positieve leercurve; tsja, en dan zou je misschien op termijn een bedreiging kunnen worden voor de bovenbazen  - zijn Hoekstra en Rutte -  dus dan word je weggepromoveerd naar een nieuw rampendossier...

Maar goed: het punt is dus dat je stokoude, gebrekkige en kwetsbare ouderen  - daarom waren zijn de eersten die een derde prik moesten hebben - natuurlijk niet ellenlang in de kou kan laten staan. 

En dan stond die beste Kees nog voor mijn moeder in de rij en was hij dus eerder aan de beurt, want zijn verhaal was het verhaal van mijn moeder, waarbij mijn moeder dan nog het extra bestanddeel had dat relatief kort achter haar de wachtenden in de rij werd medegedeeld dat het die zondagmiddag voor hen helemaal niet ging lukken; zij konden onverrichter zake weer naar huis konden afdruipen...

Eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal van die mensen. Wie weet komt dat nog...

(AD)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten