dinsdag 31 januari 2012

LBJ springt over tegenstander heen

De allereerste keer dat ik ervan hoorde was, als ik het me goed herinner, toen Darrell Griffith, alias Dr. Dunkenstein, het deed op de Universiade. 'Het' betekent in dit geval: in een basketball-wedstrijd over een tegenstander heen springen. ik herinner me de foto: Griffith zwevend in de lucht, knieën gebogen en ter hoogte van zijn enkels, tussen beide enkels in, het verbaasde hoofd van de tegenstander die niet wist wat hem overkwam... Het korte berichtje in de krant vermeldde verder dat de superieure Amerikanen (iets van) 34 keer dunkten tegen hun (Bulgaarse?) tegenstanders...

Een volgende moment dat mij, en velen met mij, bij is gebleven: Vince Carter die over Frederic Weiss, een Franse 7-footer, heen sprong tijdens de Olympische Spelen.


En nu was daar LeBron James die het deed bij een 'alley-hoop', en dat nog wel tegen de rivaal voor de 'Easterm Conference title', de Chicago Bulls. Het is maar een momentje, maar de geschiedenis leert dat deze vorm van 'posterizing' soms een lang leven beschoren kan zijn. Mijn gevoel zegt dat dit deze keer niet het geval zal zijn; de Bulls zijn namelijk hard op weg naar een nieuwe dynasty...in dat geval is het gewoon een momentje...fraai, dat wel!

Het gezicht van Derick Rose spreekt boekdelen: 'dit wordt niet vergeten..!'

Overigens is al dit 'gedunk' blijkbaar inspirerend; ook Blake Griffin had weer een fraaie (al was het volgens mij een vette aanvallende fout, kijk maar naar wat hij doet met zijn linker arm..!):

Overigens schijnt het slachtoffer van deze dunk (Perkins), of moet ik zeggen van de refs?, naar aanleiding hiervan zijn Twitter-account te hebben afgesloten...vanwaar acte..!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten