vrijdag 23 december 2022

SHARTIE AART DEKKER / SERIOUS REQUEST 2022: Mijn keuze - Phil Collins - Father to Son / NPO 3FM ACTIE VOOR 'HET VERGETEN KIND' /


SHARTIE AART DEKKER / SERIOUS REQUEST 2022

NPO 3FM ACTIE VOOR 'HET VERGETEN KIND'

Mijn keuze - Phil Collins - Father to Son

Het is precies een half leven geleden. 

Ik was in één klap – door een oogoperatie die me doodziek maakte, en waar ik nooit van herstelde – een flink deel van mijn gezondheid kwijt geraakt, kon niet meer sporten, raakte later ook mijn baan kwijt.

Was al een paar jaar niet op vakantie geweest en werd verplicht op vakantie gestuurd. 

Ik zat ruim een maand in de late Lapse winter grotendeels in mijn eentje in een hutje in een bos. 

Had o.a. dit nummer bij me. 

Mijn vader was niet altijd de gemakkelijkste, maar dat hij het beste met ons voorhad was ook wel duidelijk. En die gedachte kwam door dit nummer van Phil Collins goed binnen; dat maakte dat -ondanks dat ik duizenden kilometers van hem verwijderd was en we nauwelijks contact hadden- het was alsof hij door dit nummer mij toch steunde. 

Ieder kind zou dat gevoel moeten hebben bij 'vader', veel 'vergeten kinderen' zullen dit missen. Vandaar mijn keuze!

AD

Phil Collins - Father to Son

Sometimes you may feel you're the only one 

'Cause all the things you thought were safe, 

Now they're gone 

But you won't be alone, I'll be here to carry you along 

Watching you 'til all your work is done

 

If you look behind you, I will be there. 

Ook meedoen?

Alle informatie   ---  Hier  ---

3FM Serious Request 2022

3FM Serious Request zamelt dit jaar samen met jou en heel Nederland geld in voor Het Vergeten Kind. Van 18 t/m 24 december draaien 3FM-dj’s Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Rob Janssen 24 uur per dag verzoekplaten voor geld vanuit het Glazen Huis in Amersfoort (Oude Fabriekstraat 20 in Amersfoort). Dit zodat Het Vergeten Kind hun belangrijke werk nog beter kan doen en licht kan brengen in het leven van 100.000 vergeten kinderen.


Alles wat jij moet weten over de start van 3FM Serious Request 2022
3FM Serious Request 2022 begint eindelijk. Vandaag op zaterdag 18 december om 12 uur worden 3FM-dj's Barend, Sophie en Rob opgesloten in het Glazen Huis. Hieronder vind je alle info die je nodig hebt om de actie te volgen, zelf te helpen of langs te komen bij het Glazen Huis.

Langskomen bij het Glazen Huis

Dit jaar staat Het Glazen Huis in Amersfoort. En jij kunt langskomen: iedere dag is het terrein namelijk 24/7 geopend voor bezoek. Het Glazen Huis staat bij De Nieuwe Stad, het adres is: Oliemolenhof 106, 3812 PB Amersfoort.

Doneren, plaat aanvragen of in actie komen

Er moet natuurlijk geld opgehaald worden. Geld voor het Vergeten Kind zodat zij licht kunnen brengen in het leven van de 100.000 vergeten kinderen die Nederland rijk is. Hoe kan jij helpen?

  1. Doneren
  2. Je favoriete plaat aanvragen
  3. In actie komen

Waar kan ik het allemaal live volgen?

Op veel plekken! 3FM Serious Request is 24 uur per dag live te volgen. Natuurlijk via de radio, maar ook via de website, op FacebookInstagramTwitterTikTok, non-stop bij NPO 1 extra (tijdens de actie als open kanaal 81) en op televisie met updates bij NPO 1 en NPO 3.

Artiesten

Natuurlijk komen er dit jaar ook artiesten langs. O.a. Snelle, S10, Chef'Special en DI-RECT en nog veel meer. Benieuwd wie wanneer optreedt? Check hier de volledige line-up.

Nog meer vragen?

Is er iets nog niet helemaal duidelijk of wil je nog meer informatie over 3FM Serious Request en het doel waar we dit jaar met z'n allen voor in actie komen? Check dan de FAQ-pagina.


Over Het Vergeten Kind

Het Vergeten Kind zet zich in voor kinderen die opgroeien in gezinnen met heftige problemen. Als gevolg van deze problemen worden kinderen verwaarloosd of mishandeld. Soms is de situatie zo onveilig dat ze uit huis worden geplaatst. De trauma’s laten diepe sporen na. Kinderen voelen zich daardoor ongewenst, ongeliefd en eenzaam.

Met 3FM Serious Request willen we kinderen laten zien dat zij wel liefde en aandacht waard zijn. Dat doen we door dit jaar in actie te komen voor Het Vergeten Kind. Zij halen kinderen nú uit hun negatieve leefklimaat, waardoor ze in een fijne omgeving even gewoon kind kunnen zijn.


Het Glazen Huis

Van 18 t/m 24 december draaien 3FM-dj’s Rob Janssen, Sophie Hijlkema en Barend van Deelen 24 uur per dag verzoekplaten voor geld vanuit het Glazen Huis in Amersfoort. Kom je ook langs?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten