vrijdag 20 juli 2012

'Dreamteam VI'...

zover zijn we inmiddels; 20 jaar nadat er voor het eerst een uit NBA-spelers bestaand USA-team in Barcelona speelde, is dit selectie nummer.6 op de Olympische Spelen. Halverwege eike Olympiade was er dan ook nog een team op de WK's actief, maar dat telde al een stuk minder mee...ik wilde perse op het WK van 2002 in Indianapolis aanwezig zijn. Daarvoor had ik een aantal redenen, waarvan 1) Indiana is 'Basketball Heartland', dus ik verwachtte een WK met een geweldige sfeer (dat had ik dus totaal mis; er was nauwelijks Amerikaans publiek, waarschijnlijke reden 'Amerikanen denken in September niet aan Basketball...'), 2) ik dacht dat op dat WK voor het eerst een NBA-team zou gaan verliezen (ik dacht misschien 1 of 2 keer, ik had gelijk, alleen werd het 3 keer!).

Het USA-team van 2012 mist vele van de beste spelers. Is het daardoor zwakker? Dat zullen de wedstrijden tegen slechts een paar selecte tegenstanders moeten uitwijzen, waar van Spanje de belangrijkste is... Maar wat betreft de 'Dream Team Show', zou dit team weleens het beste sinds 1992 kunnen worden, tenminste dat is mijn verwachting...

Nog een week, en dan begint het!!

In ieder geval kan je prachtige filmpjes maken van de wedstrijden/highlights in de oefenwedstrijden die nu gaande zijn! (Met dank aan iBasketball.nl voor het opzoeken).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten