woensdag 18 juli 2012

Marketing met de Sterren van de NBA

Jarenlang werkte ik, samen met Rob Meurs voor Adidas. Dan krijg je toch iets meer van een band met zo'n merk dan de losse band die ik al had van mijn jaren als speler, toen ik veel in en op Adidas speelde. Maar natuurlijk heb ik in de loop der jaren ook wel Nike spul gekocht en gedragen... De strijd tussen de twee giganten op die markt gaat door, elke dag. Een tijdje geleden plaatste ik hier een spotje met Derrick Rose, een van mijn favoriete NBA-sterren van het moment - niet in het minst doordat ik hem bezig zag voordat hij als ster bekend werd -, een Adidas spot met Rose als 'Bull' in de Arena, die natuurlijk alle matadores te snel af was. Adidas had gigantisch gescoord door het sponsor-contract met de NBA als geheel, maar daar hoorde de nr.1 'upcoming Star', en misschien wel op korte termijn nieuwe NBA_Kampioen Derrick Rose wel bij... Het verhaal is bekend: Rose raakte in de eerste ronde van de Play Offs (na twee keer op rij Nr.1 in het Regular Season te zijn geworden), zwaar geblesseerd, de Bulls stortten in elkaar, Miami en Oklahoma city speelde fantastische Play Offs, en niemand heeft het op dit moment over The Chicago Bulls en Derrick Rose...ook volgens seizoen kan heel moeilijk worden voor de Bulls! Het is te hopen dat Rose terug kan komen op zijn oude niveau; hij is een fantastische speler! Adidas lijdt ongetwijfeld mee...

Dus op dit moment kan Nike met zijn sterren LeBron James, Kevin Durant en Kobe Bryant hoogtij vieren, zeker met de Olympische Spelen in London vlak voor de deur:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten