vrijdag 19 oktober 2012

VVD en PvdA alweer weken in de achterkamers...

Ze leren het nooit, die van de PvdA! Ook Pechtold blijkt toch iets dommer en meer 'kereltje Pechtold' dan ik dacht, want hij heeft zichzelf effectief buitenspel gezet. Nu vind ik dat D66, helaas een partij waar ik erg lang lid van, en stemmer op, ben geweest, inmiddels verworden tot een ver-rechtse-schim van de sociaal-liberalen die ik steunde, dus dat maakt mij een stuk minder rouwig... Maar ik denk dat D66 als de rechtse vleugel van een links kabinet, een hele goede en sterke rol had kunnen spelen. Was electoraal ook errrug goed geweest voor de yuppenpartij...maar ja...

Eigenlijk maken beide partijen, zowel PvdA als D66 consequent dezelfde misstappen: ze calculeren teveel voor de verkiezingen, en erna hebben ze geen rechte ruggengraat. Zonde, want ze zouden er zoveel beter uit kunnen komen: de PvdA met de premier (Samson), D66 met een duidelijke rol en naar rato zware inbreng in een kabinet waar ze eens niet vermorzeld zouden worden als middenpartijtje tussen de grote partijen. Zijn zij nou zo dom? Of ben ik het? Ik vermoed zij...

De Kieskaart van Nederland na 12 september 2012:
Een coalitiemeter waarin 'zij' het nog eens na zouden kunnen rekenen: 'Links kan', 'Rechts kan niet!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten