woensdag 9 oktober 2013

Pareltje van de achterpagina NRC (5 okt)

Soms zijn de 'ikjes' op de achter-pagina van NRC ware juweeltjes, zoals de volgende die ons basketballers natuurlijk extra aanspreekt...

Erkenning

John Hekelaar | pagina 36

Als voorzitter van de KLM – Klub Lange Mensen, krijg ik vaak opmerkingen over mijn lengte. De vraag of het koud is boven, is dan nog de vriendelijkste.

Ook weet ik dat ik moet opletten waar ik loop, boodschappen doen op de markt bijvoorbeeld is een hachelijke zaak: alle kramen zijn bedoeld voor korte mensen en uitsteeksels zijn hard en scherp. In treinen en vliegtuigen is het een titanenstrijd om een adequate zitplaats te vinden.

Maar soms overkomt me iets aardigs. In de supermarkt wordt mij wel eens gevraagd om ‘iets van boven’ te pakken en aan te reiken.

Laatst werd mij dat weer gevraagd door een zeer oude dame, voorovergebogen voortgaand met een rollator.

Toen ik het gevraagde artikel aan haar had gegeven vroeg zij mij, met pretlichtjes in haar ogen: „Wilt u nog iets van beneden hebben?”

Het was een moment van erkenning van ons beider mogelijkheden.

John Hekelaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten