zaterdag 19 april 2014

NBA Play-Offs; Mooi Basketball

Vanavond beginnen de Play-Offs van de NBA. Ik roep al een tijdje: een nieuwe 'Gouden Tijdperk' is aangebroken voor de NBA, zoveel fantastische spelers, zoveel goede coaches, zoveel GOEDE TEAMS! Het wordt dus weer smullen...

En dat deed me weer herinneren hoe ik, het was het einde van het seizoen 98/99 (denk ik); ik coachte het Juniorenteam van het Bolwerk Haaglanden; voor de helft spelers van mijn eigen club BV Team Ten Dreamers, en voor de andere helft BVV. We konden als team nauwelijks trainen, eenmaal per week met het hele team op maandag, op een klein veld in de Houtzagerij - want een deel van de Voorburgers speelde daar in HS1, en dat ging voor-, maar we haalden toch (als vierde) de Play Offs. De eerste wedstrijd was uit in Den Helder, de oppermachtige Nummer-1 van dat seizoen. Tot overmaat van ramp moest diverse starters die ochtend hun SAT-test doen op the American Highschool The Hague; ze wilden naar college, en het was de laatste mogelijkheid... Die test kostte hen langer dan ze dachten, wij waren dus laat in Den Helder. Het was een spannende wedstrijd, maar we verloren hem toch nipt... Een andere keer misschien meer daarover.

Mijn auto'tje zat bomvol met driespelers en een speelster. Al snel ging de discussie over de aankomende NBA Play-Offs. Ik zei op een moment dat de Finals misschein wel San Antonio Spurs vs. Indiana Pavers zou kunnen worden, en dat dat me wel wat leek...een golf van walging kwam van de achterbank: "Nee he, SAAI!", "Niets aan!", "Hoe kom je erbij!?" Het voelde alsof ik een stukje 'credibility' als coach het raam uit zag waaien...

In 2014 zou het zomaar kunnen gebeuren: San Antonio vs. Indiana in 'The Finals', en weer hoop ik erop! Hoe zouden die vier van toen, nu denken over die matchup?

De Spurs:

Ivo Boom deelde op IBasketball het onderstaande filmpje over het fantastisch mooie teambasketball van de San Antonio Spurs:


Weergaloos toch?

De Spurs:



En dan heb ik het nog niet over Oklahoma, de Clippers, Portland, Golden Sstate, de Bulls, Toronto...

Het wordt mooi!

Mijn Bracket:

http://nbabracketology.com/group/view/1516

Wie doet er mee?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten