vrijdag 27 maart 2015

Voorpret 'March Madness' Donderdag 26 Maart 2015: Preview Kraker Wisconsin vs. North Carolina

Iedereen heeft natuurlijk zo zijn voorkeuren bij het March Madness Spektakel - dat is een element dat die 3-4 weken in deze tijd van het jaar zo groot hebben gemaakt, en wat het zo leuk maakt -. Ik schreef eerder al meerdere malen over North Carolina en Duke, en de 'Rivalry' tussen beide scholen; veel groter en indrukwekkender dat dat kan je nauwelijks vinden in de sport. Dat zijn dus zeker twee scholen die ik graag zie winnen. Maar er is er nog een waar ik dat graag voor zie gebeuren, en vorig seizoen waren ze een haarbreedte van misschien wel het winnen van het hele spul; Wisconsin. En omdat ze er vorig jaar - na in grote delen van de wedstrijd, en zelfs in de laatste seconden, in gewonnen positie - er in de laatste seconden in de Halve Finale in de 'Final-4' toch nog uit vlogen, is mijn grote Favoriet voor 2015 dus Wisconsin.

Mijn redenen zijn niet alleen de sympathie vanwege de dramatische exit vorig jaar; ik vind de manier van spelen - mits op dreef - ook mooi 'Aanvallend Teambasketball Optima Forma' zeg maar, een soort San Antonio Spurs, maar dan op College-niveau. Daar komt nog bij dat ik een van de assistant coaches erg goed ken - en dat ik erg veel respect heb voor zijn kunnen en manier van werken -, en dat ook Bo Ryan me zeer aanspreekt. En - last but not least - dat er ene Sam Dekker - geen familie bij mijn weten - is dan ook nog een aardige bijkomstigheid. Ik denk dat deze Dekker de NBA zeker zal gaan halen, helaas zal hij niet elegible worden voor 'ons Oranje' omdat hij al voor Nationale Jeugd Teams van USA Basketball is uitgekomen.

Het zal geen verrassing zijn dat ik veel van wat er de laatste tijd over de Wisconsin Badgers te vinden was heb verslonden, al is het onbegonnen werk zelfs maar te proberen alles tot je te nemen...

Het mag dan ook geen verrassing zijn dat mijn stem voor College-Speler van het Jaar 2015 naar de Ster-Center Frank Kaminsky ging; niet omdat hij het grootste Talent is of de Grootste NBA-Carriere te gemoed kan zien - dat wordt mijns inziens Jahlil Okafor, 'Tim Duncan All Over Again' als je het mij vraagt(!) - maar wel omdat hij de meest ontwikkelde NCAA-speler van 2014-2015 is, en omdat het geen kwaad kan weer eens een Senior als Speler van het Jaar gekozen te zien worden!!

Ook Stemmen? Dat kan  -- Hier --

Hieronder nog wat aardige links van de laatste weken:


Ncaa-tournament-sweet-16-wisconsin-vs-north-carolina-game-info-tv-channel-odds-and-more

  Badgers-morning-update-quick-links-for-march-25 2015-ncaa-tournament-qa-with-keeping-it-heel Evolution-Nigel-Hayes Ncaa-tournament-will-kennedy-meeks-play-thursday? All-eyes-on-traevon-jackson-today Er zijn ook mensen die denken dat Wisconsin geen schijn van kans heeft om Kampioen te worden, wie weet - ze zouden zomaar gelijk kunnen krijgen - maar ik blijf bij mijn keuze voor Favoriet..! Sweet-16-wisconsin-badgers-overrated-heres-wont-win-title Ncaa-tournament-sweet-16-rankings-kentucky-duke-arizona Beelden van de wedstrijd Wisconsin vs. Oregon met samenvatting vanuit de nok van de Arena:
Ik ga kijken, veel plezier als je dat ook gaat doen!

AART DEKKER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten