donderdag 18 oktober 2018

NIET OM HET EEN OF 'T ANDER, MAAR OMDAT IK NU EENMAAL GRAAG DEEL.../ ANWB-VERKEER: 'Doe mee met de Kampioen Verkeersquiz, ontdek aan de hand van 20 vragen hoe 'veilig' jij op de weg bent en maak daarbij kans op een e-bike!' / EEN DEBAT? /

Heer in het Verkeer?

Ik ben natuurlijk oude lul en een sukkel bovendien, ik had verwacht voor deze test te zakken (en dat gebeurde dus ook; net...) maar ik heb van een flink aantal vragen de informatie gegoogled, en dan pas de vragen beantwoord. Desondanks had ik er daarvan een paar fout... Zijn de regels te moeilijk? Zijn er teveel Regels? Is de beschikbare informatie te moeilijk, of niet te vinden. De meeste mensen zullen van zichzelf vinden dat ze alle regels kennen en goede verkeersdeelnemers zijn; het zijn meestal de anderen die de regels overtreden...ik wist wel dat ik niet alle details van alle regels kende, maar dat ik -ondanks opzoeken- nog vragen over de regels fout had...dat zet Me Te Denken! 

Overigens maak ik zowat elke dag dat ik de weg op ga dingen mee waarvan ik denk "Die Aso mogen ze wat mij betreft van de weg Schieten!' (En ik denk van mezelf dat ik een heer in het verkeer ben, terwijl ik desondanks ook weleens iets meemaak waarbij ik den 'My bad...Sorry!' Maar voor ik daar de kans toe krijg ben ik dan meestal al rotgescholden door degene waartegen ik 'Sorry' zou willen zeggen, terwijl die meestal tegelijk ook iets deed dat niet helemaal in de haak was...

En...krijg ik soms boetes waarvan ik denk "Waaaaaat???!&#!?!!! T.F!!?!!??

Wat vinden jullie hiervan?

AART DEKKER

ANWB Verkeersquiz nieuwe regels en borden, Win een Electrische Fiets

Kampioen oktober/november 2018

Test jezelf!

Doe mee met de Kampioen Verkeersquiz, ontdek aan de hand van 20 vragen hoe 'veilig' jij op de weg bent en maak daarbij kans op een e-bike!


Iedere dag zijn we met miljoenen onderweg. En als het aan ons ligt, doen we dat zo veilig mogelijk!

Verkeersquiz

Wat betekent dat nieuwe bord? Mag je wel of niet appen op de fiets? En hoe zit dat nou eigenlijk met strepen op de weg? De afgelopen jaren zijn er veel nieuwe verkeersregels én -borden geïntroduceerd in Nederland. De Kampioen is benieuwd hoe het staat met de kennis over deze borden en regels. Doe mee met dit officieuze verkeersexamen!
Aan het eind van de 20 vragen zie je gelijk of je geslaagd bent en krijg je alle antwoorden plus uitleg. 
Naar de Kampioen Verkeersquiz

Maak kans op een e-bike

Iedereen die de quiz volledig invult maakt bovendien kans op een Amslod Preston e-bike met krachtige voorwielmotor t.w.v. € 1795,- Deze geavanceerde fiets beschikt over een extra grote accu (600 Wh), kleurendisplay met USB-lader, schijfremmen met ABS, Shimano-versnellingen en een lichtgewicht aluminium frame.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten