woensdag 31 maart 2021

BIJZONDERE GEWAARWORDING....TWEE VOGELS (& een boel Lawaai) / HOEKSE WAARD / KOMPAS /

SHARTIE AART DEKKER

Een Bijzondere Gewaarwording op 't Gors

Twee vogels...

Gezien mijn bijzarre slaappatroon is het al best vaak voorgekomen dat ik ze hoorde, er wakker door werd zelfs, en gezien heb ik ze ook al wel een aantal malen...

Ik woon nu ruim twee jaar in de Hoekse Waard, aan het Hollandsch Diep, en dat is hemelsbreed niet zo ver van de basis waar de Luchtmacht gestationeerd is met o.a. Apache Helikopters. Dus waar het veelal een oase van rust is, en je niet zelden vele verschillende vogels hoort zingen, komt het ook voor dat er geoefend wordt   

Maar het beeld zoals hierboven (ingezoomd hieronder) had ik nog niet met eigen oog waargenomen (nou zegt dat niet alles trouwens...)

Begin dit jaar was ik in Den Helder - ook een plek waar helikopters af en aan vliegen -  en daar werd me verteld dat 'je er wel aan went, en dat je ze dan niet eens meer hoort'. Ik zei dat dat hier weleens anders is...

Niet lang daarna was er een aangekondigde nacht-oefening; de vliegers gaan dan nog lager dan meestal en vliegen zonder lichten, bovendien wordt er ook geschoten...gezien heb ik ze toen niet, maar ze kwamen akelig laag over en het geluid zal ik niet snel vergeten...

Ik hoop die Buizerd op de foto wel, want anders lijkt me dit een traumatiserende ervaring...




(AD)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten