woensdag 24 maart 2021

SHARTIE AART DEKKER / N.A.V. KUDO HC / WEG UIT DEN HAAG / (ON-)GELIJKE KANSEN: 'Een uur Nederlands? Nee, even Golfen' / KNIPSEL UIT DE OUDE DOOS (2000)

 

 

 *

SHARTIE AART DEKKER KNIPSEL UIT DE OUDE DOOS (+ 2000)

Weg uit Den Haag - Ongelijke Kansen

De ene school is de andere niet...Golfen onder schooltijd op het Aloysius College

Mensen die vaker iets van me zien weten dat ik (tot voor kort) meer dan mijn halve leven in Den Haag heb gewoond. Nu ik er weg ben staat de teller op krap meer dan de helft, maar binnenkort zal de balans weer doorslaan naar (iets) minder dan de helft...

Maar goed, het grootste deel van mijn min of meer productieve jaren ben ik dus actief geweest in Den Haag  - de meest gesegregeerde stad van Nederland -  en doordat ik een aanzienlijk deel van die Haagse jaren juist bezig ben geweest met de Jeugd in de minder gepriviliseerde delen van de stad, lang heb gewoond op een van de meest diepe scheidslijnen binnen Den Haag, maar ook van tijd tot tijd in de juist stevig bevoorrechte kringen en plaatsen kwam, kan ik er over meepraten (denk ik)...

Met BV Team Ten Dreamers The Hague (TTD) en Stichting Promotie Haags Basketball (PHBB) waren we bijvoorbeeld zeer actief in Transvaal, Schilderswijk en Oude Centrum en een focuspunt was het Johan de Witt College (JWC, een volledig gekleurde Multi-culti-school, maar desalniettemin een van de Betere Scholen in het land), en ook al hadden we ook wel leden van bijvoorbeeld het Aloysius College; dat was een andere wereld.

En nu Ongelijkheid en Ongelijke Kansen een Politiek Thema zijn geworden  - al moet ik nog zien dat een eventueel kabinet Rutte IV daar echt iets aan gaat veranderen; 'Sigrid Kaag de verantwoording ligt nu op uw schouders!' - is het aardig uit mijn onuitputtelijke bron van krantenknipsels het bovenstaande tegen te komen...Haagsche Courant, ik schat zo'n 20 jaar geleden, maar ik kon het digitaal al niet eens meer vinden...

Waar 'Onze Kids' zich gelukkig mochten prijzen met het JWC-Sportplan en TTD in de buurt (voor vooral kids in het Oude Centrum waren er verder nauwelijks sportverenigingen beschikbaar!)  - Tot media 2001 dan; daarna was het, dankzij Corrupte Politici & Topambtenaren  afgelopen voor onze activiteiten -,  konden Aloyiciuërs dus Golflessen op school genieten... 

Ik word nog steeds weleens geplaagd door kwade dromen...

(AD)  (*) TIP: Als het goed kan je de knipsels vergroten door erop te clicken!)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten