woensdag 17 september 2014

Ik ga kijken naar...Cobranova vs, Rotterdam Basketball College HS2 op Zaterdag 29 september , Forumkwadraad, Voorburg

Ooit speelde ik zelf nog op de plaats waar nu de hal Forum Kwadraad staat (in de goede oude Vliegermolen) - maar dat is vele jaren geleden -. We zijn twee, drie generaties spelers verder. Maar als ik zo de namen in onderstaand stukje zie, dan lijkt het me een mooie aftrap van de reguliere competitie in de Promotiedivisie. Als ik geen andere verplichtingen heb, dan denk ik dat ik maar eens naar Voorburg ga...

Cobranova klaar voor avontuur in Promotiedivisie

Artikel uit 'deRijswijkseKrant' 10 september 2014

CobraNova mag op zaterdag 20 september eindelijk aan de bak in de Promotiedivisie. Vorig seizoen werd promotie uit de Eerste divisie afgedwongen, waardoor de regio Haaglanden weer eens op het één na hoogste basketbalniveau vertegenwoordigd is.

Eerste tegenstander in sporthal Forum Kwadraat is het tweede team van Rotterdam. “We zijn er klaar voor,” zegt center Timo van der Keijl. “De laatste maanden hebben we hard gewerkt en het team begint zich aardig te vormen.” Heel veel wisselingen zijn er niet in het team, maar het verlies van Joey Schelvis doet zich voelen.
Daartegenover staat de komst van het grootste talent uit de regio Rens Butter (zie foto). De 18-jarige schutter komt over van het Rijswijkse Lokomotief. Ook nieuw is Jaron Dijkhuizen die vorig seizoen voor ZZ Leiden U20 uitkwam. Van der Keijl: “De jongens die er bij zijn gekomen, zijn snel in de groep opgenomen. Ik denk dat het team door hun komst niet perse veel sterker, maar wel breder is geworden.” Met klasseringen zijn de Voorburgers niet bezig. “We gaan gewoon verder waar we vorig jaar geëindigd zijn. We zullen ook dit jaar weer voor elke wedstrijd moeten vechten.”
Rens Butter, hier nog voor Lokomotief in actie (Foto Sebastiaan Nederhoedklaar)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten