vrijdag 9 januari 2015

Nieuwjaarswens 2015 - voor Lezers, Bekenden, Vrienden en Familie:

Deze post zat al enige tijd 'in de Pen', maar vanwege de Aanslag in Parijs op Charlie Hebdo, heb ik hem een beetje omgegooid, en 'in Potlood Geschreven'...

Cartoon van Tom Janssen, meer 'Tom'  -- Hier --
 Een Link naar 'Geenstijl' zonder het direct te hebben over hun eigen inbreng, ik had niet gedacht het ooit te zullen doen, toch staat'ie hierboven...

2014 was geen goed jaar; niet voor mij en voor vele anderen wereldwijd...misschien wel voor jou(?), in ieder geval wens ik je, een iedereen een (nog) beter 2015!

In Nederland hadden we in 2014 geen winter, en naar het schijnt ook geen mooie zomer, dus ik wens iedereen ook een mooie (echte) Winter...

Er zijn trouwens wetenschappers die beweren/beargumenteren dat we de komende 20 jaar meer strenge winters zullen krijgen dan we ooit voor mogelijk zouden hebben gehouden - zij het door 'de Zon', 'de Klimaatopwarming', of door Vulkanenactiviteit', o.a. deze:
2015-2035 Mini Ice Age | Sunspots and Cooling Earth Temperatures (1)

Laten we hopen dat het niet zo erg wordt, maar persoonlijk zou ik weer eens een Elfstedentocht zeer kunnen wel op prijs stellen...

Hoe dan ook, na de winter wens ik je ook een mooi Voorjaar, een prachtige Zomer met dito Vakantie en een kleurrijke Herfst toe!

2014 was het jaar –tenminste in Nederland– van vele 'Mooie Luchten';


ik hoop dat ook 2015 weer zoveel gratis fraais zal bieden, geniet ervan het kost niets!

En verder natuurlijk (veel) Gezondheid, Werk/Inkomen, Liefde & Andere Hartverwarmende Contacten, Zinvolle Bezigheden & een Betekenisvolle Plek in een Groep, en Geluk & Genieten..!

Het zou ook mooi zijn als we – in Nederland – eindelijk weer eens een eerlijke, goede en fatsoenlijke regering zouden krijgen en – mede daardoor – een goed functionerende overheid, maar ik vrees dat 2015 daarvoor te kort zal blijken...
Afbeelding van: soulvability.nl 






En verderop in Europa en de Wereld 
speelt dit punt natuurlijk ook, maar ja...meer van hetzelfde... Toch hoop ik dat het leven voor die vele, vele mensen die lijden onder Oorlog, Ziekte (Ebola!), Fanatieke Gekken & Onvrijheid, enzovoort, enz...toch (en heel klein) beetje beter zal worden in 2015!




Als je dat allemaal ziet, dan realiseer je jezelf hoe belangrijk goede kennissen, vrienden en familie zijn; hopelijk krijgen we het voor elkaar om elkaar in 2015 te spreken en/of ontmoeten!


Als je gedesinteresseerd ben in mijn basketball-wensen. Klik dan straks  --  Hier  --  door naar mijn column op mijn weblog.

Ennuh...mocht het gaan winteren? Wees voorzichtig!

Groeten,

Aart & Cockie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten