dinsdag 26 mei 2015

LeBron James Werkt aan zijn Status als 'Beste Ooit' in Game-3

Ik was een weekje 'kamperen'; heb dus wat in te halen... Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik LeBron James een van de - zo niet 'de' - 'Beste Ooit' vind. Al ben ik me er best van bewust dat je moeilijk spelers uit verschillende tijdperken met elkaar kunt vergelijken...maar goed het blijft zo leuk! In ieder geval heeft LBJ - zo zie ik nu - weer hard aan zijn 'Legacy' gewerkt in Game-3 van de Eastern Conference Finals..!


Van: Sporza.be

Uitgeputte LeBron James brengt Cleveland op één zege van NBA-finale
MA 25/05/2015

De Cleveland Cavaliers hebben Atlanta pas na verlengingen klein gekregen in Game 3 van de Eastern Conference Finals. LeBron James leidde zijn team met een "triple-double" naar een 114-111-zege. Na het laatste fluitsignaal zeeg James totaal uitgeput neer tegen het parket. Het fragment deed ons denken aan de legendarische "Flu game" van Michael Jordan.
Na twee nederlagen op rij stond het water de Atlanta Hawks al bijna aan de lippen. Atlanta kon vannacht dus maar beter winnen tegen de Cleveland Cavaliers om nog enige hoop te koesteren op de NBA-finale.

Cavaliers-ster LeBron James leek zijn dagje niet te hebben en miste zijn eerste tien doelpogingen van de wedstrijd. Dat betekende meteen het slechtste wedstrijdbegin in zijn hele NBA-carrière. Onder impuls van spelverdeler Jeff Teague (30 punten) geloofden de Hawks volop in hun kansen.

Ik heb echt alles gegeven wat ik in huis heb. Soms sputtert mijn lichaam dan tegen. Na mijn slechte start van de wedstrijd moest ik als leider van de ploeg het goede voorbeeld geven.
LEBRON JAMES
Na de desastreuze start sloeg de motor van LeBron net op tijd aan. De Cavaliers sleepten uiteindelijk verlengingen uit de brand en daarin ontbond "King James" zijn duivels. Met 37 punten, 18 rebounds en 13 assists bezorgde hij zijn team de levensbelangrijke zege.

Na het laatste fluitsignaal zeeg James, die bijna 48 minuten gespeeld had, moegestreden neer. Hij moest door zijn teammaats recht geholpen worden en had even verzorging nodig.

"Ik heb echt alles gegeven wat ik in huis heb. Soms sputtert mijn lichaam dan tegen. Na mijn slechte start van de wedstrijd moest ik als leider van de ploeg het goede voorbeeld geven", aldus James.

Als de Cleveland Cavaliers ook dinsdag winnen tegen Atlanta, staan ze voor de tweede keer in hun geschiedenis in de NBA-finale. Daarin nemen ze het op tegen de winnaar van de Western Conference Finals, waarin Golden State voorlopig met 3-0 leidt tegen Houston.

Bekijk hieronder de hoogtepunten van Cleveland - Atlanta:

LeBron James Falls to Floor After Final Buzzer


LeBron James Game-Winner | Atlanta Hawks vs Cleveland Cavaliers | Game 3 | NBA Playoffs

De hele Highlights van NBA.com:
Atlanta Hawks vs Cleveland Cavaliers - Game 3 - Highlights | 2015 NBA Playoffs -- http://watch.nba.com/nba/video/channels/playoffs/2015/05/24/0041400303-atl-cle-recap.nba --

En als ze je dan zo met MJ gaan vergelijken...dan ben je dicht bij de 'Eeuwige Roem'...

Michael Jordan doet het LeBron James voor
Ondanks uitputting en verschillende kwaaltjes toch uitblinken, het is enkel de allerbesten gegeven. In de NBA-finale van 1997 bracht Michael Jordan ondanks griepverschijnselen een knalprestatie op het parket. Met 38 punten loodste hij de Chicago Bulls voorbij Utah. Die memorabele match staat sindsdien bekend als "The Flu Game".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten