woensdag 13 juni 2018

VTM / INTERVIEW DENNIS RODMAN OPTIMISTISCH / TOP KIM-TRUMP: 'RODMAN OVER TOP: "DE DEUR ZAL OPENGAAN" ' - TROUW: Trump Tweet; 'Crazy Rodman'

RODMAN OVER TOP: "DE DEUR ZAL OPENGAAN"






Logo
00:00
Delen
Video embedden
Kopieer link
Link gekopieerd
Kopieer code
Code gekopieerd
Automatisch aanpassen
Hoge kwaliteit (HD)
Medium kwaliteit
Lage kwaliteit
12 juni 2018 - 06:34

De Amerikaanse ex-basketbalspeler Dennis Rodman reisde naar Singapore voor de historische top tussen president Trump en Kim Jong-un. Rodman ziet de twee leiders als goede vrienden en wist naar eigen zeggen al langer dat de twee aartsvijanden weer dichter naar elkaar zouden groeien.
"Ik zei tegen iedereen: de deur zal opengaan. En het is verbazingwekkend. Toen ik dat durfde zeggen en weer naar huis ging kreeg ik zoveel doodsbedreigingen. Ik geloofde echt in Noord-Korea, maar toen ik terugkeerde naar de VS kon ik niet eens naar huis gaan. Ik moest me verstoppen, dertig dagen lang. Maar ik hield de moed erin. Want ik wist dat er dingen zouden veranderen. Ik wist het, ik was de enige. Maar niemand wilde me ooit geloven”, zei Rodman vanmorgen aan de Amerikaanse zender CNN.
Wat de rol van Rodman precies is, is niet duidelijk. Het Witte Huis liet eerder op Twitter al weten dat ze “niet inzien welke rol de beste rebounder uit de geschiedenis kan spelen in deze kwestie”. Trump zelf ontkende eerst dat Rodman aanwezig zou zijn tijdens de top. “Hij is een goede vriend, maar hij is niet uitgenodigd.”
Vriendschap
Rodman kwam eerder al onder vuur te liggen door zijn vriendschap met Kim Jong-un. Hij ging al vijf keer naar Noord-Korea om zijn ‘vriend voor het leven’ te bezoeken. De twee leerden elkaar kennen door de liefde voor basketbal. Ook met Trump is Rodman goed bevriend. Tijdens de presidentsverkiezingen betuigde hij openlijk zijn steun voor Trump.



Deze Post heb ik overgenomen van VTM, originele post --- Hier ---

**

Ook Dagblad Trouw kwam met een Kim-Trump-Rodman-gerelateerd verhaal, het complete, originele artikel  ---  Hier  ---:

CITAAT:



Ex-basketballer Rodman in tranen over toenadering Trump en Kim

HOME
Arjen van der Ziel 

Rodman verscheen op tv met een grote zonnebril op zijn neus en een rode ‘Make America Great Again’-pet op. Hij schoot duidelijk vol en veegde met een tissue de tranen uit zijn ogen toen hij sprak over de toenadering tussen de Amerikaanse president en de Noord-Koreaanse dictator. "Ik denk dat Trump begrijpt dat de mensen in Noord-Korea een hart hebben, een ziel en charisma, en dat ze van elkaar houden", aldus de ex-basketballer. "Donald Trump moet hiervoor een hoop waardering krijgen, omdat hij buiten de gebaande banen trad en dit mogelijk maakte."
.........
.........

Rodman in 2013 tijdens in diner met Kim Jong-un in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang. © EPA
.............
.............
Trump reageerde de afgelopen jaren wisselend op Rodmans pogingen tot 'basketbaldiplomatie'. In eerste instantie in 2013 prees hij de oud-topsporter voor zijn toenadering tot de Noord-Koreaanse despoot. Maar later veroordeelde hij hem in harde bewoordingen. "Gekke Dennis Rodman zegt dat ik met hem naar Noord-Korea wilde", twitterde Trump in 2014. "Nooit besproken, geen belangstelling, laatste plek op aarde waar ik naartoe wil."

Lees ook: Trump en Kim Jong-un hebben een document getekend. Maar wat staat erin?

Amerika en Noord-Korea hebben na afloop van de gesprekken tussen president Donald Trump en de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un een gezamenlijke verklaring getekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten