maandag 27 april 2020

BASKETBALL NIEUWS GRONINGEN / GEZINSBODE: 'Groninger basketbalcoach Marco van den Berg weer terug naar Gladiators Trier' / DONAR / MANNEN / COACH /

Marco van den Berg gaat weer aan de slag in Trier. (© Foto archief  DvhN)

Groninger basketbalcoach Marco van den Berg vanaf volgend seizoen weer aan het roer bij Gladiators Trier

Groninger Gezinsbode, 22 april 2020, 

originele artikel   ---  Hier  ---, meer Basketball van de Groninger Gezinsbode   ---  Hier  ---

Contract voor drie jaar

Bij Gladiators Trier, uitkomend op het één-na-hoogste Duitse niveau, kan Van den Berg zijn hart ophalen. Hij tekent voor drie jaar bij de Pro A-club uit de Duitse wijnstreek, waar hij van 2015 tot 2018 behoorlijk succesvol was. Steeds haalde het Groninger basketbaldier de play-offs.

Goede herinneringen

Van den Berg is zeer in zijn nopjes met zijn nieuwe aanstelling. ,,Trier en de Moezel-regio zijn voor mij een thuis geworden. Ik verbind aan de Gladiators enorm veel goede herinneringen. Dat zullen er in de toekomst nog meer worden. Ik popel om aan de slag te gaan.’’ Van den Berg begint op 1 juli.

Donar

Van den Berg was in het verleden coach van Donar. De in Vinkhuizen opgegroeide trainer werd in 2010 kampioen met zijn Groninger jeugdliefde. In een interview in Dagblad van het Noorden gaf Van den Berg onlangs te kennen dat hij nooit meer coach van Donar wordt. ,,Ik wil niet meer in de Nederlandse competitie werken. De uitdaging die ik voor mezelf nuttig acht, ligt buiten de landsgrenzen. Ik heb een internationaal leven, mijn vrouw werkt in Brussel, ik ben veel in het buitenland en heb de smaak van het Europese topbasketbal te pakken. Daar richt ik mijn vizier op.’’

 **

Meer:




Meer Basketball van de Groninger Gezinsbode   ---  Hier  ---


Geen opmerkingen:

Een reactie posten