maandag 4 november 2013

Kyteman's Hiphop Orchestra in Concert

Een fenomeen, dat mag je Kyteman toch wel noemen; niet geheel geslaagd op het Conservatorium,maar dan toch in slechts een paar jaar uitgroeien tot iets heel groots in de muziek, en dat op geheel eigen wijze. Je kunt het goed vinden of niet, ik kan het wel waarderen, maar het feit dat een toch nog relatief jonge persoon kans ziet zoveel mensen bij elkaar te halen en houden, en met die groep veel succes te hebben bij een groot publiek, dat feit vind ik het meest inspirerend aan Kyteman, zeker omdat hij dat alles ook nog eens voor elkaar bokste in een tijd waar er gehakt wordt in de cultuurbudgetten, en er grote, serieuze orkesten in zwaar weer terecht kwamen. En dan heb ik het nog maar niet over 'Kytopia', dat ik om persoonlijke redenen zeker zo inspirerend vind.


Het is een 'Reprise', maar ik denk nog steeds dat (een variatie op) dit nummer naar het Euro Songfestival zou moeten als Nederlandse inzending...


Een korte historie en interview met Colin Benders/Kyteman:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten