dinsdag 12 november 2013

Open Brief Emile Roemer (SP) over de Thuiszorg Sensire

Succes! Daar hoort taart bij, dacht ik.

Beste <>,

De aanhouder wint! Dat bewezen de 800 Achterhoekse medewerkers van thuiszorgorganisatie Sensire deze week. Ze boekten een belangrijke overwinning. Het gedwongen ontslag dat hen boven het hoofd hing, is van de baan. Ik feliciteer hen van harte met hun succesvolle actie en het behoud van hun baan. Abvakabo FNV heeft prima werk geleverd. Zij verdient onze complimenten.

Vanzelf is het niet gegaan. Begin september was ik in Varsseveld. Ik sprak met tientallen medewerkers. Sommigen twijfelden over het voeren van acties. ‘Het is toch al besloten en wij kunnen er niets aan veranderen’, zo klonk het. Maar zo ging het niet: ondanks alle twijfel gingen de acties toch van start. Na tientallen acties was het succes daar. Daarmee is in de Achterhoek geschiedenis geschreven. Ik ben trots op onze mensen die in de regio de thuiszorgwerkers steeds actief gesteund hebben.

Hier een voorstel: ik zorg voor een heel grote kaart. Mail mij uw voor- en achternaam en woonplaats, dan zorg ik dat uw felicitatie – samen met die van mij – netjes in de Achterhoek terecht komt.

Wacht niet te lang, want de kaart moet snel op de post.

Alvast bedankt,
Emile Roemer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten