maandag 6 juli 2015

NBB / NEDERLANDS BASKETBALL / TOEKOMST: Veteranen, Veteranen en Veteranen..!

Als je je verleden niet kent, is het ook moeilijk een mooie toekomst te bouwen.

Als je de kennis en ervaring die mensen gedurende lange tijd - vaak met bloed, zweet en tranen - hebben opgedaan laat liggen, dan benut je een belangrijke bron niet, ga je dezelfde fouten maken die in het verleden ook al zijn gemaakt, er herhaalt de geschiedenis zich.

Ik vond al jaren dat een van de belangrijkste onderbenutte assets van het Nederlandse Basketball de Ex-Internationals waren. Daarom zette ik me daar de afgelopen 5 jaar, veelal samen met Henk Pieterse voor in. Dat er wel wat in die stelling zat, blijkt nu Ex-internationals het Nationale Mannen Team niet alleen redden, maar naar tot voor kort onmogelijk geachte hoogten stuwen.

Maar we zijn er nog niet; Dit is pas het BEGIN!

Ervaring, Know-how en wijsheid van de 'Oude Garde' benutten is niet alleen nuttig aan de Top, maar juist ook aan de basis. Daarom hebben we behoefte aan aanbod dat de Veteranen bindt aan onze mooie sport. Dan kan niet goed in 'normale competities'; daarvoor zijn op Veteranen toegesneden competitievormen. Ook dat is een stokpaardje van me dat ik al vele malen heb aangekaart in diverse gremia.


Jos Kuipers - ook al zo'n Topper in het Nederlandse Basketball - gaf me onderstaande flyer, doe er uw voordeel mee!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten