maandag 13 maart 2017

HET 'OOGSTJAAR' VAN 'staatsmannetje' MARKJE 'FLUTTE' RUTTE / NRC INTERVIEW / EU-UKRAINE REFERENDUM / BREXIT / PUTIN & 'DE ONDERSTE STEEN' MH17 / (NIET) NORMAAL & 'ROT OP' & ERDOGAN

Cartoon van: 'reinartcartoons.nl'
CITAAT (Interview Marke Rutte in NRC, 11-3-2017):
"Waarom is uw leiderschap beter dan dat van de rest?
„Ik kan partijen bij elkaar brengen. Nationaal en internationaal. Kijk naar die Turkijedeal, die we deze week een jaar geleden hebben gesloten. Het netwerk, de vriendschappen die je sluit en de kennis die je opbouwt, maken dat mogelijk. Dit weekend had ik daarom kritiek op de lijsttrekkers van D66 en CDA. Nee, die deal is niet perfect. Maar de instroom is wel met 90 procent gedaald. Leiderschap is bereid zijn om onder moeilijke omstandigheden verantwoordelijkheid te nemen.” "


'Krijgen wat je Verdient'...het is zeker geen wetmatigheid, maar voor ons ' mp'tje ' - de inmiddels ver naast zijn schoenen lopende windbuil Markje 'Flutte' Rutte lijkt het erop dat zijn tijd voor 'Boontje Komt Om Zijn Loontje' inmiddels aangebroken is..!

Hij vond 'een Visie'  niet noodzakelijk -Nee; "...zo'n Olifant ontnam je alleen maar het zicht..!"-, maar kwam in de lopende Verkiezingscampagne ineens met 'Zijn Plan voor Nederland'...

Cartoon van: deze site
Dacht te gloreren als 'Voorzitter van de EU', maar haalde alleen maar een nederlaag in het EU-Oekraïne-Associatieverdrag en met de Brexit op...

Cartoon van: deze site
Zou 'de Onderste Steen (MH17) Boven Halen', maar dat kwam even slecht uit -Ruzie met Putin; altijd lastig!- dus 'over de Verkiezingen heen tillen' maar..!







Wilde zich een 'Populist van de Juiste Soort' betonen en begon dus stoer dingen te roepen als 'Pleurt op!'...dat ging volgens mij over Turken die gingen demonstreren voor Erdogan...en juist, enge mannetjes als Erdogan vergeten dat soort 'dingetjes' niet; die pakken je terug als het ze uitkomt! En dat is nu dus... Maar dat lost Markje wel op hoor: hij gaat lekker eten met zijn Turkse collega...

Cartoon van Jelle van Dijk


Dacht een mooie tweestrijd met zijn 'broeder Wilders' op poten te zetten en daarmee een soort van fictieve Verkiezingsstrijd, om vervolgens met de grote Blonde Leider in bed te kruipen in een 'Echte Rechtse Regering om je vingers bij af te likken', en dat dan liefst zonder teveel debatten...gaat niet helemaal lukken, schat ik zo in...

Loog, en loog, en loooog! En liegt lekker door natuurlijk, maar hoopte met al zijn leugens van voorheen wel klaar te zijn na een keertje 'Sorry'... Ook dat lukt hem niet zoals verwacht....

En dan waren er nog wat bonnetjes waar M.'F'.R. niets vanaf wist...en een flink aantal scheefschaatsende VVD'ers bij 'de Partij die de Norm voor Integriteit zou gaan zetten'...ook op dat punt faalde de VVD-leider natuurlijk gigantisch; hij had beter moeten weten..! Ivo&Teef... Bralboei van der Scheur...als het allemaal niet zo Treurig was, dan...

Het allerergste is natuurlijk de 'geweldige vluchtelingendeal met Turkije' die onder zijn verantwoording werd gesloten met het Turkije van Erdogan; Misdadig! 'Turkije als Veilig Land', nou dat is het niet eens voor Turkse Staatsburgers, dus al helemaal niet voor Syrische (en andere) Vluchtelingen..!!     --- Rutte; Lock Him Up! Lock Him Up! Lock Him Up..! ---

Cartoon van 'Tom' - Tom Jansen - Meer  van Tom ---  Hier  ---


Nee, 2017 is niet helemaal het oogstjaar dat de lichtgewicht politiek manager zichzelf gedroomd had...


Nog wat citaten uit het eerder gelinkte NRC-Interview van zaterdag 11-3-2017:

"Waarom neemt de inkomensongelijkheid dan toe door het VVD-verkiezingsprogramma?
„Dat is geen doel op zich. Wij hebben de afgelopen jaren de uitkeringen op peil moeten houden, door de crisis waren er geen banen. Nu wel. De beste manier om het leven van mensen met een uitkering te verbeteren, is zorgen dat ze aan de slag gaan.”
Iedereen moet voelen dat het beter gaat, maar de één wat meer dan de ander?
„Ik wil dat als je in een uitkering zit, je er niet een procentje meer of minder bij krijgt. Ik wil dat je een baan vindt. Wij maken zelfs geld vrij voor 20.000 beschutte werkplekken. Dat was vroeger echt SP-beleid. We doen het omdat we weten dat er een groep is die niet volledig kan werken.”
Er zitten bijna 500.000 mensen in de bijstand, dat zijn er wel wat meer.
„Ja, maar die zijn niet allemaal arbeidsongeschikt. Het overgrote deel kan gewoon werken. Daar moet de prioriteit liggen. Als ik zeg dat het beter moet gaan, bedoel ik dat niet in de nauwe zin van de koopkrachtplaatjes. Je moet het in je leven merken: niet meer in de file staan, goede verpleeghuiszorg, veiligheid. En een baan vinden.

En voortaan 140 rijden natuurlijk...op nog meer asfalt..!

CITAAT:
"U sluit de PVV uit om mee samen te werken. Stel dat u aftreedt, denkt uw opvolger daar ook zo over?
„Het geldt voor de hele VVD.”
Nadat u had gezegd dat u Geert Wilders uitsluit, is de PVV gaan dalen in de peilingen. De tweestrijd die u graag wilde, kwam er niet.
„Ik dicht mezelf veel invloed toe, maar dat ik met één uitspraak een opponent heb laten dalen in de peilingen, lijkt me overdreven.”
Kiezers vinden het toch belangrijk of een partij gaat meeregeren?
„Het is onpeilbaar of Wilders de grootste wordt. Ik kan alleen waarschuwen dat de kans nog steeds levensgroot is. Dan heb je chaos. Internationaal staan we dan slecht op de kaart. Dan moet je de hele wereld eerst uitleggen dat Wilders geen premier wordt omdat andere partijen niet met hem willen samenwerken. De formatie gaat dan heel lang duren. Dat kunnen we ons niet veroorloven. Al was het maar vanwege die gesprekken met Noord-Afrika. We hebben niet de luxe om hier Belgische toestanden te krijgen, dat je vierhonderd dagen aan het formeren bent.”
Is dat zo? Het levert de staat toch juist geld op als de dure plannen van een nieuw kabinet op zich laten wachten?
„Dat is waar. Maar nu het beter gaat met de economie, wil je dat ook zichtbaar maken in de samenleving. Daar kun je geen maanden mee wachten.”
Blijft u aan als Wilders wint?
„Ik maak me niet afhankelijk van andere partijen, maar als ik niet door kan als premier, ga ik weer de Tweede Kamer in. Anders zit ik in een kabinet de volgende minister-president in de weg.”
Blijft u ook als de VVD de grootste wordt maar wel twintig zetels verliest?
„Ik blijf. In de laatste dagen gaat de VVD een enorme upswing krijgen. Ik denk dat we er nog tussen de zeven en twaalf zetels bij kunnen krijgen, misschien kunnen we zelfs die 41 van de vorige keer evenaren.”
Hoe wilt u dat doen, in drie dagen?
„Ik denk dat mensen terugkeren bij de VVD. Ze hebben behoefte aan een lijsttrekker die straks in staat is van een veelheid aan partijen een verstandige coalitie te smeden.”
Dus u kunt uw ego wel genoeg opzij zetten en Alexander Pechtold niet?
„Niemand kan zijn eigen ego uitzetten. Maar als premier moet je wel je ego onder controle houden. Nu en dan lukt me dat.” "

Ik weet het niet, maar iets zegt mij dat Mark Rutte hier alweer genoeg gezegd heeft voor weer een of meerdere keren "Sorry"...

Meer uit NRC over de rel Turkije vs. Nederland: 'Een-minister-de-toegang-weigeren-mag-dat-zomaar?
Ik zeg: 'Ja, maar dat moet je dan wel bij de grens doen...'
NRC COLUMN:






Fascisten-gezin







We keken samen naar de minister-president op de staatszender, mijn fascistische dochter en ik. Zij is anderhalf en hield zoveel van de man dat ze elke keer als Mark Rutte op de sofa bij Rick Nieman zijn mond open deed, ze er een stuk brood in probeerde te proppen. Van ons had ze dat niet meegekregen, we hielden ons maar vast aan de idee dat ze nog in de fase zit dat ze televisie kijkt als een lief moedervogeltje dat haar voedsel maar één keer kan verdelen over al die geopende snaveltjes.
De vriendin, blond en hoogzwanger en misschien juist daardoor extra fascistisch, vond boter op het televisiescherm smeren niet normaal en keek me woedend aan. Kon ik ons blonde meisje alsjeblieft heel snel op schoot trekken zodat we vrij zicht hadden op de Turkije-rel?
Dit was Monty Python 2.0.
Een fascist op een plein in een ver land, een zee van uitgedeelde plastic vlaggetjes onder hem, die anderen voor fascist en nazi uitschold. Als hij zijn tegenstanders niet in het gevang zou gooien zou je erom kunnen lachen. De dochter klapte in haar handjes en zwaaide bij het zien van de vlaggenzee en later ook bij de beelden van protesterende Turken in Rotterdam. Zij houdt van....
De hele column van Marcel van Roosmalen lees je op NRC.nl   ---  Hier  ---

Geen opmerkingen:

Een reactie posten