zaterdag 3 februari 2018

DWBL / LOON LIONS / ORANGE ANGELS: 'Slecht nieuws voor Fieke Ligthart'


 Allerberoerdst nieuws voor Fieke, maar niet alleen voor haar...Familie, Vrienden, Lions, Orange Angels...Echt Shitnieuws! Sterkte Fieke en de mensen om je heen!

AART DEKKER

Slecht nieuws voor Fieke Ligthart


In november en december was Loon Lions-speelster Fieke Ligthart een paar weken uitgeschakeld door klachten aan haar nek. De oorzaak was op dat moment niet helemaal duidelijk, maar na een aantal onderzoeken is de diagnose inmiddels vastgesteld: multiple sclerose, oftewel MS.

Het gaat om een chronische aandoening van het centrale zenuwstelsel, die zich in verschillende vormen kan voordoen en waarbij geen twee mensen precies dezelfde klachten ervaren. De ziekte kent verschillende stadia, het verloop is onvoorspelbaar en het eindpunt is niet te bepalen. Niet in alle gevallen zet MS door naar een progressieve vorm.

Inmiddels is de voormalige international gewoon weer aan het werk en ook het basketballen gaat ze niet opgeven. Fieke: “Misschien sla ik wel eens een training over en maak ik wat minder minuten, maar ik voel me absoluut geen patiënt en dat wil ik voorlopig zo houden.”

“Uiteraard was het nieuws een enorme klap, het is een diagnose die je nooit verwacht. Maar ik heb hele lieve en fijne mensen om mij heen, mijn vriend Joost, mijn ouders en broertje, vriendinnen, familie, collega’s en het basketballteam. Iedereen is er voor me en dat doet enorm goed. Het is een bijzondere periode, die je doet beseffen wat er echt toe doet. Voor nu betekent het voor mij dat ik voorlopig doorga met waarmee ik bezig was. Ik blijf dezelfde Fieke.”

Aanstaande zaterdag is Fieke Ligthart samen met haar teamgenotes gewoon weer te bewonderen in het Indoorcentrum Landsmeer, als Loon Lions het opneemt tegen Royal Eagles uit Apeldoorn.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten