woensdag 7 februari 2018

CITAAT / VK INTERVIEW / OS 2018 SCHORSINGEN RUSLAND DOPING: Kosta Poltavets Niet Welkom op de Olympische Winter Spelen, maar...een persoonlijk bericht heeft hij niet gekregen...! - Voorspelt Doorbraken!

CITAAT(Volkskrant, 5 februari2018, Interview Kosta Poltavets):
"Alternatieve wedstrijden
Poltavets is slechts een week thuis. Dan gaat hij naar Rusland voor alternatieve wedstrijden die worden georganiseerd voor Russen die niet welkom zijn in Zuid-Korea. 'Over de format en dergelijke wordt nu hard nagedacht. Ik ben dan weer benodigd, want het seizoen is nog niet voorbij. We gaan, na de Spelen, nog twee WK's rijden, sprint en allround. En dan is er nog de wereldbekerfinale in Minsk. Het leven gaat door. We moeten kijken naar andere levensdoelen.'

Het leven gaat door. We moeten kijken naar andere levensdoelen

Kosta Poltavets

De geboren Oekraïner staat op een zwarte lijst van het IOC, maar heeft geen persoonlijk bericht gekregen over zijn olympisch verbanning. 'Het is jammer dat ik er niet bij kan zijn. Ik wil het niet kleiner maken, maar het is heel teleurstellend niet in Korea te zijn', zegt hij. 'Het IOC heeft beslist: Kosta Poltavets is niet welkom. Maar de brief ligt ergens bij het Russisch olympisch comité. Hij is mij niet doorgestuurd.' "

&
"Het werken met Verweij en Joeskov is een kostbare ervaring voor Poltavets die verder wil in het trainersvak - maar dan niet in Rusland. Hij voorspelt enorme vorderingen. 'Ik heb gezegd dat nieuwe tijden mogelijk zijn. Doorbraken. 33,5 op de 500 meter, 1.05,8 op de 1.000 meter en 1.39,8 op de 1.500 houd ik voor mogelijk. Als ik mijn kennis mag inzetten in het conservatieve schaatsen. Dan moet de constructie van de klapschaats anders, de pakken van andere stoffen worden gemaakt en de training moeten we meer wetenschappelijk benaderen.' "

Kosta Poltavets
Afbeeldingsresultaat voor kosta poltavets
Kosta Poltavets is een Russische schaats- en bondscoach. Ook is hij ruim vijftien jaar subtop-triatleet geweest. Zijn beste tijd op de marathon is 2.22.57, op de 1/2 marathon: 1.10.07. Wikipedia
Geboren: 27 november 1962 (55 jaar)

**

Het complete Interview van de Volkskrant met de Heerenvener Kosta Poltavets lees je   ---  Hier  ---

Meer:

Nu.nl Sport: 

'Boze schaatscoach Poltavets begrijpt niets van besluitvorming IOC

'IOC geeft na CAS-oordeel geen extra olympische tickets aan Russen'


 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten