woensdag 8 mei 2019

COLUMN AART DEKKER / AANRADER / DORDRECHT-ROWIC / 3X3: 'Bijeenkomst Leiderschap Opleiding 3X3 - 19h00 - Sportboulevard Dordrecht / BELEVING / LEIDERSCHAP / OPLEIDING /

Aanstaande vrijdag houden we in samenwerking met 3X3 Unites een informatieavond over de 3x3unites leadership opleiding die wij vanuit Rowic willen gaan aanbieden.
In samenwerking met de Nederlandse Basketball Bond (NBB) hebben zij een officieel niveau 2 instructeursopleiding 3X3 Leader ontwikkeld welke is gecertificeerd door NOC*NSF. Dit is het eerste officieel erkende diploma voor straatbasketbal. Speerpunten van de opleiding zijn onder andere: Community building, Rolmodel zijn/worden, positief coachen en 1 op 1 contact met jongeren. 

Ben je 16 jaar of ouder en vind je het leuk om deze opleiding te gaan volgen? Kom dan aanstaande vrijdag avond om 19:00 naar de vergaderzaal boven in de Sportboulevard.

Delen wordt gewaardeerd! 🏀💪

SHARTIE AART DEKKER

AANRADER!  Voor mij begint de Cirkel zich langzaam te Sluiten, maar voor Basketballers en het Basketball Gloren ook Nieuwe Kansen...

3X3 Leiderschaps Opleiding 3X3 Unites

Veel van mijn lezers weten inmiddels wel dat Basketball voor mij begon bij Frisol/Rowic in Dordrecht. En dat betekende dus naast veel trainen bij club en op school, ook zo veel mogelijk spelen op Pleintjes. Eerst nog even op een Pleintje in Crabbehof, daarna wat zwervend - o.a. Dubbeldam, Crispijn, e.v.a. - en al snel vooral op het Oranjepark en voor mij persoonlijk ook nog een de Scholenbuurt. Onder leiding van Maarten van Gent gingen we in de zomer ook Zomeravond Basketball spelen in Rotterdam, gesponsord en wel, we verdienden er zelfs af en toe iets mee...

Ik schreef er al vaker over, dat ga ik nu en in dit korte bestek niet herhalen. Maar die achtergrond heeft zeker een rol gespeld bij mijn activiteiten in Den Haag, waar ik met mijn Stichting Promotie Haags Basketball(PHBB) en met meestal Vrijwilligers van BV Team Ten Dreamers The Hague - maar in voorkomende gevallen, sommige Evenementen waren echt heel groot!, ook met vrijwilligers van Verenigingen uit de omgeving, en als het echt groot werd ook met Vrijwilligers uit Utrecht, Amsterdam en Rotterdam en ook wel andere plaatsen - denk ik het Straatbasketball 2.0 in Nederland mede naar een hoger niveau heb getrokken. Voorbeelden: NBA Converse 3-on-3 met twee keer 2.500 deelnemers op de Boulevard van Scheveningen, NBA Festival, Reebok BlackTop Series/ Plein Basketball(2x) met 125 teams, en nog heel veel meer overal in Den Haag. Mijn doelstelling was dan ook om van Den Haag De Pleintjesbasketballstad van Nederland te maken. En indirect is dat denk ik nog gelukt ook omdat een aantal jonge TTD'ers van het Eerste Uur - Erik Duin, Ruben van den Ende en Thijs Berends, en vele, vele anderen onder de vlag van St4R - de fakkel overnamen toen we noodgedwongen door schandalig beleid van de Gemeente Den Haag met TTD moesten stoppen.

Centraal in onze filosofie stond het beleid dat we zo jong mogelijk onze leden al actief probeerden te maken als Basketball-kader. En als het even mogelijk was stond daar voor degenen die zich daar goed in manifesteerden ook wat tegenover; financieel en/of wat betreft Beleving en in Goodies.

Inmiddels beleven we in Nederland, maar nu ook Wereldwijd en zelfs Olympisch Straatbasketball 3.0.

De manier waarop dit project vanuit de NBB en NOCNSF tot stand is gekomen verdient niet op alle punten de schoonheidsprijs, maar de beweging op zich kan ik niet anders dan toejuichen. En het is ook mooi om je gelijk van toen - tenminste we liepen daarin voorop, volgens sommigen zelfs te ver - allerlei elementen van ons beleid van toen terug te zien komen, bijvoorbeeld in '3X3 Unites'.

VAnuit mijn eigen 45-jarige ervaring kan ik de nieuwe generatie Basketballers/-sters dan ook alleen maar Aanraden om mee te gaan doen in deze beweging; Je krijgt er GEEN SPIJT van!

Aan de gang! En als het even kan Samen (United)!

AART DEKKER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten