zaterdag 11 mei 2019

CITAAT / HATERS M/V PUBLIEKE OPINIE / L/R / VOLKSKRANT INTERVIEW: ' Als mensen erachter komen wat mijn humor is, zijn ze heel verbaasd. Omdat ik blond ben hè. Mogen wij niet... / REAGUURDERS / TREURIG /

CITAAT(VK.nl, 20 april 2019, 'Actrice Jennifer Hoffman: ‘Als mensen ­erachter komen wat mijn humor is, zijn ze heel ­verbaasd’):

"Vrees je de publieke opinie?

‘Ik heb vrij recent nog gemerkt hoe heftig die kan zijn. Ik had de dag voor de Provinciale Staten-verkiezingen een filmpje van Thierry Baudet op Twitter gedeeld, waaruit blijkt hoe hij over vrouwen denkt. Daarbij had ik alleen het zinnetje ‘Nog even ter herinnering’ gezet. Wat ik vervolgens over me héén kreeg. Dat ik aan het demoniseren was, of ik soms wilde dat Baudet net als Pim Fortuyn doodgeschoten zou worden, een lege huls, blond, dat ik mijn mond moest houden over dingen waarvan ik geen verstand had, gifjes van kotsende mensen. En nu word ik er bij elke discussie bijgehaald: ‘Jennifer Hoffman, let je op?’

Baudet hekelt ‘linkse indoctrinatie’ en critici zouden kunnen zeggen – en dat doen ze ook: Jennifer Hoffman geeft stemadvies. Nóg een BN’er die de linkse kerk promoot. 

‘Snap ik. En uit de verkiezingsuitslag blijkt ook dat de huidige politiek veel mensen niet weet te bereiken. Je kunt nooit tegen kiezers zeggen dat ze verkeerd hebben ­gekozen. Maar ik wilde me niet politiek uitspreken.’

‘Nog even ter herinnering’ klinkt wel zo. 

‘Ook dat snap ik. Wat ik er beter bij had kunnen schrijven was mijn eerste reactie toen ik het zag, namelijk: ‘Kom Thierry, dit is niet goed, moeten wij niet eens een keertje samen gaan eten? Dat je ook andere vrouwen leert kennen.’ Het was geen aanval op hem, meer de gedachte dat ik mezelf er zó niet in herkende. Maar om dan te suggereren dat ik wil dat hij doodgeschoten moet worden? Jezus.’

Je kunt ook denken: ik heb kak aan wat men van me vindt. 

‘Dat probeer ik, en het gaat me langzaam beter af. Maar ik vind het leven een stuk aangenamer als mensen me aardig vinden, en goed, en prettig om op televisie naar te kijken.’

Het hele Interview met 'Luizenmoeder' Jennifer Hoffman op VK.nl   ---  Hier  ---
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten