maandag 27 september 2010

Programmatip: De kleine oorlog van boer Kok


Veel mensen die mijn blog volgen weten dat ik regelmatig schrijf over niet functionerende politici en overheden. Mensen die mij en mijn geschiedenis kennen, weten ook waarom; ik ben een idealist, en ik ben al enkele malen (het meest zelfs in mijn idealisme) te grazen genomen door diezelfde (niet functionerende) politici en overheden. Maar ik sta in dat soort ervaringen zeker niet alleen; er zijn zelfs plenty mensen die nog (veel) meer recht van klagen hebben dan ik. Hieronder een link naar een documentaire over een familie voor wie dat trieste feit opgaat.

Verhaal van een kleine boer en zijn twee zonen. Met man en macht verzetten zij zich tegen de stad die hun land wil annexeren en tegen de kafkaeske landbouwbureaucratie. Sinds 1995 wordt de familie gevolgd in hun strijd met steeds onverwachte wendingen.



Een mooie film! Meer erover en de link naar de documentaire zelf op de site van Human.nl:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten