dinsdag 21 februari 2017

COLUMN AART DEKKER / DBL / ZIGGOSPORT ALL*STAR GALA 2017 / ORANJE BASKETBALL / NT MANNEN / NEDERLAND & MAROKKO: De Broers Kherrazi - Mohamed & Hicham, E.V.A.

HichamKherazzi_Unsung Hero bij Apolle Amsterdam
Mo Kherazzi: Meer   ---  Hier  ---

Hicham Kherazzi: Meer   ---  Hier  ---






Hicham in the picture, Mo op de achtergrond, vaak is het andersom..!



















Mo slaagde erin mij voor het eerst te realiseren: "Hey, je kan dus ook -en met succes, tenminste in een All^Star Game- Defensief aan Cherry Picking doen..."

Hichem was er niet -actief- bij in Leiden tijdens het Basketball Gala; best wel jammer, want in de schaduw van -in ieder geval de perceptie van velen- 'grotere sterren' speelt de broer van Mo -Hicham Kherazzi- tenminste in de meeste wedstrijden die ik dit seizoen van hem zag, uitstekend Basketball voor Apollo Amsterdam.

De eerste wedstrijd die ik van hem zag dit Seizoen (2016/2017), in en tegen Forward Lease Rotterdam Basketball, was hij zelfs spectaculair goed!

Ik vroeg hem toen: "...kan je mij je Basketball-CV sturen?..."

Dat deed hij:

Basketball-CV Hicham Kherazzi:

2016/2017 Bc Apollo (Netherlands)

2014/2015 Amsterdam / Mas Maghreb atletiek club Fes (Marokko)

2012/2013 Leeuwarden (Netherlands) 2010/2011 A.S.E Essaouira (Marokko)

2009/2010 Demon Astronauts Amsterdam (Netherlands)

Volgens mij vergeet hij nog het belangrijkste; want niet alleen broer Mohamed is International -dat weet iedereen!- ook Hicham is dat -dat weet lang niet iedereen...want, -maar is dat wel zo logisch dat velen dat NIET weten?- Hicham is/was datzelfde voor Marokko!

In ieder geval Mo dus wel, Hicham niet actief op het Basketball Gala 2017.

Mo deed mij daar concluderen dat je dus -zeker in zo'n All*Star0potje- ook aan 'Cherry-picking' kan doen in de Verdediging. En dan bedoel ik dus niet dat je niet mee verdedigt en lekker 'voor' blijft hangen in de hoop zodra je eigen team de bal krijgt twee gemakkelijke punten kan laten bijschrijven... Nee; dan bedoel ik niet mee terugsprinten in de Verdediging, maar bewust blijven hangen achter de bal, in de hoop dat de tegenstander niet door heeft dat je daar nog bent, om zo Steal na Steal te pakken!

Nu ik erover nadenk -alleen heb ik het toen nooit in deze termen beleefd- ik heb bij Frisol/R. (Rowic) in Dordrecht zelf samengespeeld met een man die datzelfde trucje tot Kunst verheven had; David Moore -wie kent hem niet?!?

Terug naar het Gala; niet alleen Hicham was er niet actief -so-wie-so jammer voor hem, misschien ook voor Apollo en publiek.

Ook jammer: er was ook geen wedstrijd voor de jongste DBL-spelers en/of DTL.
Dat vond in ieder geval ikzelf spijtig: voor die jonge gasten, en dus zeker ook voor mijzelf -de gelegenheid om een deel van het aanstormende talent bij elkaar te kunnen zien op een veld, tijdens de reguliere competitie, en -misschien ook wel weer- voor het publiek.

Olaf Schaftenaar MVP All*Star Game, met NMT-voorzitter Bert Kragtwijk,
Cheerleaders, mascotte;s en...Speaker ZZ Leiden
Ook al realiseer ik me best dat het voor datzelfde publiek dan een wel erg lange zit zou zijn geweest, en een aanzienlijk deel van het publiek vertrok nu al voor het laatste kwart van 'de All*Star Game - toch eigenlijk bedoeld het hoogtepunt van zo'n Gala te zijn! Jammer dus, zeker voor het vertrokken deel van het publiek, want ze misten de apotheose -de verkiezing van Neo A-International Olaf Schaftenaar, toch een van Oranje Basketball's Hoop in Bange Dagen! Olaf liet, terwijl hij toch waarschijnlijk nog lang niet in Piek-Topvorm kan zijn vanwege zijn langdurige blessure. Normaal gesproken gaat Landstede Zwolle nog heel wat plezier beleven van 'de Steal' die het aantrekken van de Jongste Schaftenaar toch echt wel is.

Gedunkt werd er ook, met voor mij gelijk associatieve herinneringen van de Bovenzaal, Christelijk Lyceum Dordrecht, een Springplank, etc, etc... Maar deze Dunking Devels uit Slovenië kwam nog net iets hoger; een typisch gevalletje van Dunking - Living - Dangerously, want ik zag virtueel als op mijn netvlies een van die gasten met zijn voet in de Basket of het Netje terecht komen...dat zou geen feest geweest zijn...


Goed, dit waren mijn eerste bespiegelingen naar aanleiding van het ZiggoSport DBL Basketball Gala 2017, wellicht volgt er later nog (wat) meer...

AART DEKKER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten