woensdag 1 februari 2017

DBL / NEW HEROES DEN BOSCH / LANDSTEDE ZWOLLE / INTERVIEW: 'New Hero Steve McWHorter Terug in Nederland'

Interview met Steve McWorther overgenomen van de website van New Heroes Basketball Den Bosch, originele post:   ---  Hier ---


26 januari 2017
Het begin van 2017 was positief voor New Heroes. Twee spelers kwamen Den Bosch versterken. Een tijdje geleden hebben we al de mogelijkheid gehad om een aantal vragen te stellen aan Marcel Aarts. 
Ex-Landstede Basketball Zwolle Speler Steve McWorther (Foto: New Heroes Den Bosch)

Nu is het de beurt aan de 1.88m lange Amerikaan Steve McWhorter.
Kun je ons iets vertellen over jezelf?Mijn naam is Steve McWhorter, geboren in Racine, Wisconsin USA. Dit is mijn tweede seizoen als professional. Voordat ik naar New Heroes kwam heb ik in Frankrijk gespeeld. In mijn studie aan de universiteit van Wisconsin Milwaukee ben ik afgestudeerd met een diploma bedrijfskunde.
In het verleden heb je gespeeld in Nederland. Is spelen bij New Heroes voor jou de ideale manier om je verder te ontwikkelen als speler?Mijn eerste professionele seizoen heb ik vorig jaar gespeeld bij Zwolle. Sinds dat ik in de Dutch Basketball League ben gaan spelen heb ik gehoord dat Den Bosch een van de voornaamste basketball clubs met een echt “winning tradition” is. Aangezien ik iemand ben die winnen boven alles stelt is het geweldig voor mijn ontwikkeling om bij een club te mogen spelen die bekend staat om het winnen van prijzen.
Kun je jezelf omschrijven als speler?Ik ben een “floor leader” en een echte spelmaker. Ik speel point guard sinds mijn jeugd en een team leiden is waar ik echt genoegen uit haal. Ook het maken van belangrijke acties is waar ik mezelf in kan onderscheiden. Dat kan zijn op het gebied van scoren, het passen van de bal of het verdedigen van een belangrijke speler van de tegenstander. Ik zie mezelf als een onzelfzuchtige speler die alles wil doen om het team te helpen om te winnen.
Waar kijk je het meeste naar uit in de tweede helft van het seizoen?Het groeien als team en als speler tijdens de tweede seizoenshelft. Het is niet altijd gemakkelijk om nieuwe spelers binnen te halen halverwege het seizoen maar ik denk dat als we groeien als team we zonder twijfel mee kunnen doen voor het kampioenschap dit jaar.
Wat denk je te kunnen brengen voor het team?Ervaring en leiderschap. Er zijn uiteraard al spelers in het team die meerdere seizoenen hebben gespeeld als professional en daar wil ik graag mijn steentje aan bijdragen. Ook wil ik graag een echte aanwezigheid zijn op de vloer en ik hoop dat ik iemand kan zijn op wie het team kan vertrouwen in iedere situatie.
Wat zijn je doelen en ambities voor dit jaar?Nadat we vorig jaar te kort kwamen om het kampioenschap te winnen is mijn enige doel dit jaar “to win it all”. Mijn enige doel is dus om het kampioenschap te pakken met New Heroes.
Heb je een boodschap voor de fans?Maak jullie klaar voor een spannende tweede seizoenshelft met een hoop winstpartijen voor de boeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten