zaterdag 18 februari 2017

TOEVALLIG OVER GESTRUIKELD / MANNEN & VROUWEN JEUGD BASKETBALL VER WEG / INDONESIË: 'ADU All Stars VS DBL All Stars 2016: Boys & Girls'

Indonesië, het gold ooit als 'Van Ons', ook al is het inzicht bij velen in Nederland - alhoewel...?!? - inmiddels wel volledig ontwikkeld is dat Indonesië 'van zichzelf is en was', tegelijk eigenlijk dat het een wereldrijk is dat bestaat uit vele aparte 'landen en landjes' waarboven - al dan niet terecht (slechts) - een vlag wappert; die van Indonesië.

Boven het grootste Moslim-land van de wereld - waar het gaat om bevolkingsaantallen - was dus ooit 'Nederlands', wel wat wrang als we het politieke en maatschappelijke debat in het kleine Kikkerlandje aan de Noordzee van vandaag de dag tot ons door laten dringen. Bizar..!

Maar goed, dit moet een Basketball-column worden, dus laat ik het daar eens over hebben. Indonesië staat nu niet direct te boek als een 'Sportland', het eerste waar ik aan denk wat betreft Olympische Sporten & Indonesië, is eigenlijk alleen Badminton, en daarbuiten vooral inheemse sporten die de Olympische Spelen vooralsnog wel niet zullen halen. Misschien mis ik nog een of andere sport? Zo 'Ja': Reageren Graag!

Aanleiding voor dit stukje was dat ik even de Trailer van het ZiggoSport DBL Gala zocht om op mijn Blog te zetten. En waar viel ik toen toevallig overheen?

Over een 'Andere DBL', en wel de onderstaande All*Star MU16 Game; Indonesië dus!

Kijk en Geniet, of Huiver...als je het gebodene tot je door laat dringen...

Balkenende, 'Eat your heart out!'...weet u het nog? "Die VOC-mentaliteit...toch..?" Denk jezelf eens in dat de geschiedenis een ander verloop had gehad...met wat minder VOC-mentaliteit, maar wat meer benul van respect voor Andere Culturen, Nederland als Wereldrijk - een soort van Gemenebest, in welke vorm dat ook - wellicht zou er dan inmiddels een nieuwe Basketball Wereldmacht hebben bestaan, in Rood-Wit-Blau met een Oranje tintje, of juist andersom...

Het Internet is toch een bijzonder fenomeen, zonder 'ff googelen had ik hier waarschijnlijk niets vanaf geweten, tenzij mijn omgekomen Vriend Rob Meurs nog had geleefd en - via zijn soms onnavolgbare wegen - mij op de dag had verteld "Hey, kijk eens...we moeten/jij moet naar Indonesië..!

En waar staan 'ADU' en 'DBL' in deze voor? Ik heb even gezocht, maar kwam er niet direct helemaal uit. Ik twijfel er niet aan of er lopen Nederlanders rond, misschien ook wel in het Nederlandse Basketball(?) die het weten. Ook hier weer: Reageer, en laat het me weten. Misschien zitten er dan nog wel een of meer vervolgverhalen in... Het vizier open en wereldwijd open houden, dat kan nooit kwaad, en daar zouden vele politici - ja ook die ene blonde met een deels Indisch verleden! - ook zichzelf, het land en de rest van de wereld een flinke dienst mee bewijzen!!

Maar ook dat scenario ontstond slechts in mijn door een simpele zoekopdracht getriggerde fantasie...


AART DEKKER

P.s. Mocht iemand door deze Column ineens op lumineuze ideen komen en daar gevolg aan geven; 'Remember who told you first..!'


ADU All Stars Vs DBL All Stars: Boys 2016




En ook de meiden speelden een vergelijkbare wedstrijd:


ADU All Stars VS DBL All Stars 2016: Girls


Geen opmerkingen:

Een reactie posten