zondag 19 februari 2017

MUST SEE TV / POPULAIRE WETENSCHAP / SPINNEN & FRAMEN & BEELDVORMING POLITIEK / AANRADER / TV / NTR, NPO: 'What The Hague'


What the Hague?! Waarom je stemt wat je stemt - do 16 feb 21:00 NPO 3

(Aflevering 1, Trailer 1)

*

Laat ik beginnen met mijn positieve commentaar: ik vind dat iedereen, van jon tot oud, van links tot rechts, politiek gedesinteresseerd to politiek zeer betrokken, van heel erg slim, tot 'best wel een beetje dom' (ook Willy moet dus zeker kijken!), van arm tot rijk, etc, etc, deze serie zou moeten bekijken.

Waarom? Omdat het leuk, interessant, informatie en verrassend is. Uitgezonden op NPO3, dus vooral bedoeld voor Jeugd en Jongeren, maar zeker de moeite waard voor IEDER1.

Dan het -tsja, hoe moet ik dit nu verwoorden?- laat ik zeggen 'prikkelende, te denken zettende dat ik ervoer tijdens het kijken. Ik neem aan -hoop- dat de makers in een programma over 'de politiek, de hele politiek dus van Wilders tot PvdD, Denk en Artikel1, dat bovendien de beeldvorming van en de fenomenen van 'Spinnen' en 'Framen' probeert te zoeken en verhelderen, de kiezer dus te versterken, van de NTR nota bene, zelf niet aan verkeerde beeldvorming doet, zelf dus niet aan 'Spinnen & Framen' zal doen.

En deden ze dat dan ook niet?

Tsja, ik had het gevoel van wel...

Hoe dan?

Met name in het op zichzelf heel erg leuke fragment waar kinderen van een Internationale Lagere School op basis van foto's van de Lijst-trekkers, liet bepalen wie wel wat zou zijn.

Vraag-1: waarom zet je die mensen een Kapiteinspet op?

OK, dat zal wel zijn omdat het gaat om wie er in Nederland aan het roer komt te staan...

Vraag-2: maar waarom dat deze Kapiteinspet...? 

...Het is dan wel niet het petje van Jan Roos, maar een vrolijk stemmend karikatuur van een echte Kapiteinspet is het toch wel een beetje..!

En dan de belangrijkste; Vraag-3: Is er nagedacht over welke foto werd gekozen per lijsttrekker?

Ik bedoel maar: ik heb Emile Roemer al heel lang niet zo olijk geportretteerd gezien als op deze foto; hij is tegenwoordig ook stukken magerder. Kortom: het is een oude, wat gedateerde foto.

En: ook van Mark Rutte zijn heel verschillende plaatjes om uit te kiezen. En die lelijke, verbeten kop die je de laatste jaren steeds m eer van hem ziet, is nogal afwijkend van de Pokerface Mark Rutte, de Teflon Mark die alles weglacht, maar ook precies weet wanneer hij met een stalen gezicht staat te liegen en toch geloofwaardig over wil komen.

ik bedoel maar...vooral als je de commentaren van de kinderen hoort...ik bedoel maar...

Maar toch: KIJKEN ALLEMAAL!

AART DEKKER


De hele eerste aflevering:


What the Hague! De wereld van de politiek campagnes

Gepubliceerd op 17 feb. 2017
Hoe wekt een politicus ons vertrouwen? Journalist en voormalig Tweede-Kamerlid Myrthe Hilkens onderzoekt hoe het politieke brein werkt en duikt in de wereld van de politieke campagnes.

For business enquiries: lytf.business@gmail.com

NRC recenseert het programma als volgt, lees het --- Hier ---

Geen opmerkingen:

Een reactie posten