zondag 16 december 2018

AART DEKKER: LEER DE DUTCH WINDMILLS KENNEN / SPELERSPORTRET: Aanvoerder Alec Wintering van Dutch Windmills gedwongen langdurig aan de kant - Interview / DBL /

INTERVIEW:  Leer Ze Kennen Die Dutch Windmills

Aanvoerder Alec Wintering van  Dutch Windmills gedwongen langdurig aan de kant

De Dutch Windmills Basketball Dordrecht hebben er twaalf wedstrijden op zitten en staat de teller op Winst 6:6 Verlies en staat de nieuwe club bovenaan de middenmoot.

Columnist Aart Dekker vond het hoog tijd dat de (potentiële) aanhang uit Dordrecht en wijde omgeving kan kennismaken met alle Windmills, te beginnen met de spelers. Daarom maakt hij een zijstapje van zijn primaire stiel als columnist en interviewt hij de spelers voor een eerste kennismaking.

Het vierde portret is dat van Alec Wintering. Wintering was de beoogde leider op het veld -samen met Jito Kok ook aanvoerder van het team- en was goed op weg zich in die rol te bewijzen toen het noodlot toesloeg; halverwege de derde wedstrijd van het seizoen kwam zijn been tijdens een verdedigende actie helemaal terecht en brak hij zijn kuitbeen en blesseerde hij ook zijn enkel zwaar. Inmiddels is de operatie alweer een tijd achter de rug en is de revalidatie begonnen, en dat alles zonder dat Alec Wintering ook maar iets van zijn positieve instelling is kwijtgeraakt.



Het interview begon met een digitale lijst met vragen(Q's). Ook in het face2face interview dat volgde -in de vorm van een dubbelgesprek waaraan ook teamgenoot Roel van Overbeek meedeed- bleek hij een echte positivo. Hopelijk helpt die karaktereigenschap hem bij een voorspoedig herstel en een goede en snelle terugkomst op de velden. (AD)


Topbasketball: spelers portret



Q: Naam
Q: Weet je de oorspong van je naam? Het klinkt Nederlands, maar ik ben hem nog niet eerder tegen gekomen.

Alec Wintering




Nee, dat weet ik niet.


Q: Shirtnummer
2

Q: Lengte

1m80

Q: Gewicht

78kg

Q: Positie (PG,SG,G, etc.)


PG

Q: In welk jaar ben je geboren?


April 26, 1995

Q: Wie is je moeder?


Mijn moeder is Geralyn Wintering. Mijn vader kwam van Jamaica, maar was niet echt in beeld, hij overleed zes jaar geleden.

Q: Heb je broers? Hoe heten ze?


Een broer: Daniel Wintering, hij is 40 jaar oud.

Q: Heb je zussen? Hoe heten ze?


Een zus: Coreen Wintering

Q: Wie van je vader, moeder, broers, zussen basketbalt / basketbalde ook? En bij welke club of clubs?







Mijn broer speelde college; onder andere op een kleine school in Ohio en op Arizona State.

Q: In welke stad/dorp ben je opgegroeid?


Charlotte, North Carolina

Q: Naar welke scholen ging en ga je?


Highschool: United Faith Academy
College: University of Portland (waar hij teamgenoot was van Orange Lion Thomas van der Mars(AD))

Q: Op welke leeftijd begon je met basketball?



5

Q: Bij welke clubs heb je gespeeld?


 Vorig seizoen speelde ik voor Araberri in Spanje.

Q: Wie waren je coaches en wie is/zijn het nu?

Mugsy Bogues -een van de kleinste spelers ooit in de NBA, maar wel speler van het Nationale Team van de USA(AD)- leerde me om coach op het veld te zijn, mijn team te leiden en mezelf te laten horen op het veld.
College:
Terry Porter
Eric Revino
Araberri :
Antonio Perez
Dutch Windmills:

Geert Hammink

Q: Van welke coach/coaches leerde je het meest, en waarom?





Ik heb geleerd van al mijn coaches, iedere coach doet het weer anders en daar leer je dan weer nieuwe dingen van.

Q: Wat heb je geleerd bij je club in het afgelopen jaar? Waarom is wat je geleerd hebt, belangrijk voor je?







Vorig seizoen heb ik geleerd dat elke wedstrijd belangrijk is, je kan het nooit een dag gemakkelijk nemen. Vorig seizoen misten we de Play-offs op doelsaldo; dat speelde in Amerika geen rol. Het verschil in punten maakt dus verschil.

Q: Wat zie je als je sterkste punt / punten in het basketball, en waarom?





Mijn vermogen om schotkansen te creëren voor mezelf en voor mijn teamgenoten. In het basketball is het belangrijk dat je mensen hebt die dat kunnen.

Q: Op welke punten wil je jezelf verbeteren, en waarom?



Ik kan mezelf op alle gebieden verbeteren, mijn prioriteit is mij vrije worpenpercentage; dat was 40% en moet dus beter. Mijn mid-range jumpshot was vorig jaar het best.
Roel van Overbeek: hij is te snel voor mij, zowel wat betreft beweeglijkheid als op pure snelheid.
Q: Wat wil je bereiken in het basketball, de komende 12 maanden? En hoe wil je dat bereiken?




Ik wil meedoen in de strijd om het kampioenschap; en dat kan als we elke dag en elke wedstrijd beter worden.


Q: Wat wil je bereiken in het basketball, over 3 tot 5 jaar? En hoe wil je dat bereiken?





Ik wil mezelf verbeteren, en een steeds betere basketballer worden. En ik wil in de sterkst mogelijke competities spelen.

Q: Wat wil je bereiken in het basketball, over 5 tot 10 jaar? En hoe wil je dat bereiken?






Idem.

Q: En wat wil je bereiken na je carrière als speler?




Ik zou graag coach worden in college.


Q: Waar ben je je ouders het meest dankbaar voor, in relatie tot basketball?




Dat ze me naar al mijn trainingen, wedstrijden en camps bracht toen ik jonger was. Mijn moeder heeft veel voor me opgeofferd.

Q: Favoriete site / channel / vlog etc. op Internet:



Espn.com

Q: "Ik zou graag een dag willen ruilen met . . . omdat . . ."




Will Smith omdat hij veel 'crazy things' doet zoals uit helicopters springen, op kamelen rijden...omdat het het uiterste uit elke dag en uit het leven haalt.

Q: "Mijn ultieme droom is: . . ."


Succesvol zijn.
Q: Kan je dat wat explicieter maken?
Wat ik ook doe, er alles instoppen wat ik kan, en accepteren wat er dan uit komt. Het gaat niet om winnen of verliezen, of om geld; het het belangrijkste is dat ik er trots over kan zijn.
Q: En dan loop je ineens tegen zo'n zware blessure aan...had je direct door wat er aan de hand was? En hoe beleef je dat nu?
Ik realiseerde mezelf direct dat het erg was, en dat ik er lang uit zou zijn. Nu denk ik dat het zo moest zijn, en dat ik er alleen maar sterker van zal worden.
Q: Favoriete sporter (buiten het basketball):


Josh Gordon; NFL New England Patriots, een wide receiver. Ik was zelf ook Quarterback in Highschool, en ik deed aan atletiek.
Roel van Overbeek vertelt dan dat hij op school voetbalkeeper was.

Q: "Ik zou wel een avondje willen stappen met . . .  omdat . . ."


'Cassie (singer and a model) because she is top 5 gorgeous women in the world.

Q: "Mijn levensmotto is: . . ."



'Carpe Diem and
Que sera sera'

Q: Hoe kijk je aan tegen de DBL, zoals die nu is?




Ik ben nieuw in deze League, dus ik zal er snel achter komen.

Q: Wat zou er moeten gebeuren, om van de DBL een zeer aantrekkelijke en succesvolle League te maken?




Zorgen voor competitive, goede, en professionele teams.



Q: "En dit wil ik graag nog even kwijt: . . ."


Go Windmills!







**

Eerder verschenen Spelersportretten van de Dutch Windmills Dordrecht:

#2   Alec Wintering - 'Aanvoerder van Dutch Windmills gedwongen langdurig aan de kant'  ---  Hier ---

#5   Roel van Overbeek - 'van Overbeek ineens de startende PG voor Dutch Windmills'  ---  Hier ---

#

#7   Pim de Vries - 'Oer-Bosschenaar Pim de Vries wil op Eigen Benen Staan bij Dutch Windmills' ---  Hier  ---

#10 Bennett Koch - 'Eerstejaars Professional Bennett Koch 'vindt Dordrecht Awesome'  ---  Hier  ---

#13 Jito Kok - 'Globetrotter Jito Kok is een Steal voor de Dutch Windmills'   ---  Hier  ---





Geen opmerkingen:

Een reactie posten