maandag 30 oktober 2023

SHARTIE AART DEKKER / TYPEREND STUKJE VERHOOR / LEIJTEN(RENSKE SP) ONDERVRAAGT LEIJTEN (MANON, (EX-)BELASTINGDIENST) / TOESLAGEN-AFFAIRE/-SCHANDAAL DISFUNCTIONERENDE BELASTINGDIENST /

Pleegden Manon Leijten en Jaap Uijlenbroek hier meineed? Beiden hebben inmiddels functie elders....

Bert Brandsma

*

SHARTIE AART DEKKER - TYPEREND STUKJE VERHOOR TOESLAGEN-AFFAIRE/-SCHANDAAL

LEIJTEN(RENSKE SP) ONDERVRAAGT LEIJTEN (MANON, (EX-)BELASTINGDIENST) 

DISFUNCTIONERENDE BELASTINGDIENST

Ik kwam het stomtoevallig tegen toen ik een lang verhaal van NRC aan het lezen was over het hoe en waarom de Belastingdienst zo´n disfunctionerende overheidsdienst geworden was, waarom de problemen daar maar niet worden opgelost, en wat de rol van Wopke Hoekstra daarin was (groot!)  - ´De ‘radicale oplossing’ die er van Wopke Hoekstra moest en zou komen´.

In dat artikel kwam de naam ´Manon Leijten´ als een van de hoofdrol spelers voor. Als Renske Leijten adept riep dat mij mij natuurlijk meteen de vraag op, of die twee iets met elkaar te maken hadden, familie wellicht? Dat bleek niet het geval.

Google leverde wel direct als eerste hit, een fragment(5min) uit het onderzoek van de Parlementaire Onderzoek Commissie ´Toeslagen Kinderopvang´ op waarin de SP-Leijten de Belasting-Leijten ondervroeg op; een heikel, maar typerend stukje...in de titel wordt zelf van mogelijke meineed gerept...

Ik had het nog niet gezien, en deel het dus hier...wat een ellende...

Manon Leijten heeft trouwens inmiddels ´een functie elders´...

Voor de volledigheid: de genoemde Palmen staat trouwens inmiddels - als ik het goed heb -  bij NSC/ Omtzigt op de lijst.

(AD)

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten