vrijdag 20 februari 2015

(Heel/te veel) Corrupte en/of Foute VVD'ers (en een enkele Goede)

Er komen weer Verkiezingen aan. Zoals mijn lezers wel weten; ik ben een politiek betrokken burger. Dus GEEN (p/P)oliticus, die ambities heb ik totaal niet. Als ik kies ga ik niet over een nacht ijs – het moet eerder een jaar of 3-3 op Elfstedendikte zijn (zeg maar), voordat ik voor een partij kies, maar dan ben ik ik er ook langdurig 'bij' (zeg maar). Ooit – een soort van 'Jeugdzonde' – begon ik met stemmen op de VVD – Hans Wiegel, een keertje slechts, omdat Wiegel mij bij mij m'n eerste politieke betrokkenheid opwekte; hij deed mij doorzien dat politiek (ook) een spelletje is. En omdat Wiegel – love him or hate him – een heldere man is, je weet wat je krijgt. Het speelde misschien ook nog een heel klein beetje mee dat mijn vader – een echte klassieke liberaal – ook VVD stemde. Maar goed dat was dus 'eens maar nooit meer' voor mij. De volgende keer stemde ik – ook een keer – op een 'Groene Partij'. En daarna een jaar of 15 was – lidmaatschap en alles – D66 mijn partij. Het D66 van Hans van Mierlo, Jan Terlouw en – even – Els Borst. En toen ging het fout: we kregen Paars, van Mierlo werd Minister van Buitenlandse Zaken – waar hij voor Binnenlandse Zaken had moeten gaan – en we kregen 'de Krullen-jongens & Louise huppeldepup'; geen 'echte slechterikken', maar toch net ff iets 'minder' – en ging het dus bergafwaarts met de Sociaal-Liberalen. En toen kwam Pechtold, en dat was eigenlijk meer een 'nette' VVD'er, een 'Yup' die – dat moet gezegd – D66 opnieuw op poten en op de kaart zette. Maar toen was D66 eigenlijk een nette, 'light-versie' van de VVD geworden, en dat wilde ik niet: dat NOOIT! Dus stemde ik – voor alle zekerheid toch maar alvast – voor alle zekerheid – op de SP, terwijl ik toch nog steeds D66-lid was... Niet veel langer...ik ging wel naar brainstormsessies van D66, zelfs naar het Congres! Maar dat was het dan ook; Aart werd ook SP-lid... De cirkel sloot zich toen – niet veel later – mijn vader besloot, op zijn 80e(!), “de volgende keer op Jan Marijnissen te gaan stemmen” want “die vent is tenminste EERLIJK (en Sociaal)!” Helaas haalde mijn vader die Verkiezingen net niet, hij overleed minder dan een maand van te voren...

Terug naar de VVD. Ik ben dus een betrokken volger van de politiek, en ik krijg meer en meer moeite naar de arrogantie, domheid, visie-loosheid, het gedraai en gelieg, de corruptie en 'foutheid' van zoveel 'hooggeplaatste', incapabele VVD'ers die alleen uitblinken in gladde praatjes en/of hun holle volume – 'Holle Vaten' en/of 'Windbuilen' – die soort dus – te kijken...

Hoeveel foute/corrupte VVD-bestuurders en politici zijn er de laatste paar jaar niet voorbijgekomen? Dertig? Veertig? Of zijn het er nog meer?
Dat zijn dus de mensen die vinden dat vluchtelingen en uitkeringstrekkers 'Keihard moeten worden Aangepakt' en – door intimidatie en staatsterreur – moeten worden 'Afgeschrikt' en vooral niet 'aangezogen'.

Terwijl ik zoiets heb van: kunnen we deze lieden niet uitzetten en hun paspoort afpakken? Ze geven dag-in-dag-uit het 'Foute' of Geen Voorbeeld,
maken honderdduizenden hard werkende mensen werkeloos, hebben onze economie in een paar jaar van een van de best presterende omgevormd in een van de slechtst presterende, hebben de samenleving gespleten in 'haves & have-nots' en in 'Echte Nederlanders' en 'Buitenlandse/Allochtone Profiteurs', onze wegen van veilige tamelijk 'beschaafde stromen verkeersgebruikers' naar 'Wild-West-platen asfalt waar je in theorie veel 130 mag, maar zelden kan, rijden en (een deel van) de 'Haves' denken dat zij – op grond van het prijskaartje van hun bolide en het motorvermogen – meer rechten hebben dan 'die sukkels in hun kleine, dan wel roestige koekblikken, ze hebben de Rechtstaat afgebroken, de Omroep & Cultuur gedecimeerd, de Zorg, het Onderwijs en de Woningbouwsector uitgekleed en verrampeneerd, Groningen tot een in elkaar vallende- & Limburg in een zinkende Provincie omgetoverd, en dit is nog slechts en kleine greep uit alle wanprestaties...

Herinnert u zich hoe Rutte in het debat met een twee- driemaal herhaalde keiharde leugen Roemer te kakken zette? Hoe hij tijdens Sotsji biertjes dronk met zijn 'Grote Vriend' Vladimir Poetin? Hoe hij er tot voor kort mee pronkte dat hij 'gewoon' - zomaar - met de Grote Poetin belde? Hem 'met niet mis te verstane woorden opheldering eiste over de MH17'? "Ervoor zou zorgen dat de onderste steen bij de toedracht tot die ramp boven zou komen"? Wat denkt u daar nu van? Ik zeg: "praatjesmaker"... en dat is dan nog de 'leider' van het spul, wat zegt dat over 'de rest'?


En – ik benadruk het nog maar eens: 'Ze' zijn dus ook nog eens vaak corrupt en of – al dan niet een beetje – 'Fout' en/of 'Dom'...

Niet allemaal – ik noem de verkiesbare Adri van de Merwe te Rotterdam als uitzondering, over deze krasse 81-jarige die wij 'Westelijke Basketballers' al sinds jaar en dag kennen als 'de kleine Grande Dame in de Rolstoel – , maar toch echt veel TE VAAK...

Stem SP! En 'Reken Af' met deze 'Boevenbende'...

Maar stem in ieder geval..!

Ik heb gezegd...


AART DEKKER

P.S:
Het wordt interesanter en interesanter; blijkt die Verheien ook hier nog een rol in te spelen...

Cartoon van KIK in Trouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten