vrijdag 20 februari 2015

Nederlandse Basketball Toppers; coach Erik Braal

Update 2013:

Erik Braal vertrekt onverwacht - voor mij althans - naar Oostenrijk om daar te coachen; een - hopelijk tijdelijk - verlies voor het Nederlandse Basketball...


Braal-ontwikkelt-visie-vanaf-eiland (NOS Studio Sport)

2011:

Het is alweer lang geleden, voor hem waarschijnlijk (kwa beleving) nog langer dan voor mij, dat Erik Braal en ik in dezelfde competitie coachten; Erik was toen leider van de Basketball Academie van Rotterdam Basketball, en coachte de MU16. Als je zo'n directe link hebt met iemand dan volg je die persoon net een beetje intenser als wanneer die er niet is, maar ook dan zou ik inmiddels coach Braal goed gekend en hoog gewaardeerd hebben; ik vind hem namelijk een van de allerbeste coaches in Nederland! Stapje voor stapje bouwt hij door aan zijn eigen carrière, ondertussen zichzelf, zijn teams en clubs ontwikkelend en terwijl hij dat doet levert hij links en rechts ook nog andere bijdragen aan de ontwikkeling van het Nederlandse Basketball; Erik is namelijk niet monomaan of egocentrisch, maar heeft o.a. ook oog voor het algemeen belang in het Nederlandse Basketball. Bovenal denk ik ook dat hij een voorbeeldige professional en een prettige persoon is. Erik is een Topper in het Nederlandse Basketball, en bijt daarmee de spits af in een nieuwe rubriek op mijn Weblog (TiNBB). Dit alles blijkt overduidelijk uit het prachtige, redelijk diepgaande profiel dat TV Friesland van hem maakte:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten