woensdag 25 januari 2017

IK GA NAAR DONAR GRONINGEN VS. LUKOIL SOFIA / LANCE JETER CARTOON SOCIAL MEDIA / AANRADER! Gaat het Groningse Publiek -nu eindelijk- eens 'Volle Bak' voor 'Donar Internationaal'?


















Ik ga op Woensdag 25 Januari 2017 maar weer eens richting het 'Hoge Noorden' - van Nederland dan, want het echte Hoge Noorden is voor mij iets als Hetta, Enontekio, Finland, of oorden daar in de buurt...als ik een gelijkwaardige keuze had tussen Groningen en het mooie Hetta...nou, dan weet ik nog zo net niet hoe de keus uit zou pakken...

Maar goed, vanuit standplaats Den Haag is Groningen een hele rit, zeker op een doordeweekse, donkere winteravond, maar het mooie Fins Lapland is een reis van een andere orde. Het wordt dus Groningen.

Waarom?

Omdat daar de voor dit seizoen, tot nu toe meest Interessante wedstrijd wordt gespeeld sinds Nederland vs. Duitsland in September...

Waar ik op hoop?

Dat er nu eens geen stoel meer vrij is in het grootste Basketball Theater van Nederland. Dat ook de grote meute van de Donar-fans laat zien dat ze 'Echte Fans' zijn, ook -en juist!- als het om meer gaat dan alleen maar een Nederlands Kampioenschap, en in een wedstrijd waarin de uitkomst wat minder van te voren vast staat -winst voor Donar- als dit seizoen in Groningen..! Want waarvoor anders dan voor de 'Echte Fan', en dus niet de 'mooi weer fans', daarvoor speel je volgens mij Professionele Sport. En dat is in Groningen het Basketball toch echt... En je speelt Topsport om naar 'het Hoogste' in jouw tak van sport, en dat is dus niet Kampioen van Nederland worden, maar Internationaal aan de weg timmeren.

Ik geloof dat het na de nederlaag in Sofia was dat een 'basketball-liefhebber' -volgens mij nog serieus ook, maar misschien miste ik de bedoelde satirische toon?- op social media voorstelde 'om Donar per direct terug te trekken uit de Fiba Europe Cup...hoe idioot kan je zijn?!?

Want laten we wel wezen: 'Donar Groningen timmert aan de Europese Weg', net zo goed als in de laatste 10-15 jaar slechts Zorg&Zekerheid Leiden, en meer nog Den Bosch onder diverse namen, en het meest ABC Amsterdam in dat tijdperk eerder deden...en voegt zich daarmee ook op dat criterium bij 'de Grote Vier' van Nederland.

Groningen, veel beter dat dit wordt het niet dit Seizoen, dus betoon je luidruchtige steun van de eerste tot de laatste minuut, en wie weet wordt het dan toch nog een beetje mooier dan dat het dit Internationale Clubseizoen 2016-2017 toch al is,.. Want: Donar kan natuurlijk -ongedacht en (een beetje) onverwacht- 'gewoon wel weer een ronde verder.

Wat daarvoor nodig is?

Winnen, met liefst meer dan een punt of 10-15, (nog) meer mag natuurlijk altijd...zeker weten we dat pas zo omstreeks de Rust, want de wedstrijd van Donar is met de andere wedstrijd in Groep-P de laatst gespeelde van de hele Ronde. Waarschijnlijk moet Donar als 'Beste Tweede' door naar de Knockout-fase -al is in theorie de eerste plaats ook haalbaar- en dan is elk extra punt verschil ten opzichte van vooral Lukoil van wezenlijk belang. Telt trouwens even hard mee ten opzichte van de Nummer-1 in de Groep, Jenisey dus... Dus supporteren voor Donar is zeg maar belangrijker dan ooit! Dus kom zelf, neem zoveel mogelijk Echte Groningse Basketbal-liefhebbers/Donar Fans mee, en praat zoveel mogelijk bekenden mee!

Dan nog even terug naar de opende Cartoon bovenaan dit stukje. Is er ooit een speler in de DBL/Nederlandse Eredivisie geweest die zijn persoonlijke PR zo goed en intensief verzorgt als Lance Jeter op dit moment doet? Als hij -de Generaal- zijn team morgen naar de volgende Ronde sleurt en dirigeert, dan promoveer ik hem tot 'Veldmaarschalk' en mogen ze wat mij betreft een tribune in Martiniplaza naar hem vernoemen en een contract voor het leven geven...

In ieder geval roep ik dan alle 'Echte Nederlandse Basketball-Liefhebbers' op om zijn Twitter-account te laten exploderen..!

Ik zou het niet weten, maar ook hier laat ik me graag aanvullen om het verhaal nog wat uit te breiden...dus reageer gerust...

Tot morgen in Groningen, in een hopelijk kolkende Martiniplaza, waar dan hopelijk het dak eraf gaat!


AART DEKKER


De Preview van Hans Kortekaas op de DBL-site lees je   ---  Hier ---

Noot voor de mensen die niet naar Groningen (kunnen) komen:

Nadat Ziggo Sport afzag van het uitzenden van de wedstrijd omdat het aanvangstijdstip van het  duel op last van de FIBA werd verplaatst van 19.00 naar 20.15 uur, sprongen Podium TV en dvhn.nl in het gat en zullen het duel woensdagavond live uitzenden.



Donar Groningen
 





Donar Groningen




Vs.






De laatste Tweet van 'the General':











SPORT | Basketbal | Donar - Lukoil Academic

In het kader van de FIBA Europe Cup speelt Donar aanstaande woensdag een cruciale wedstrijd tegen Lukoil Academic uit Bulgarije.

SPORT

Basketbal: Donar - Lukoil Academic

Eerste uitzending: Vandaag om 20.10 uur
In het kader van de FIBA Europe Cup speelt Donar aanstaande woensdag een cruciale wedstrijd tegen Lukoil Academic uit Bulgarije.
Podium.TV brengt vanaf 20.10 uur LIVE verslag van de wedstrijd, welke tevens via onze livestream te volgen is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten