dinsdag 31 juli 2018

CITATEN / VK COLUMNIST MIDDENDORP / GEVOEL HEDENDAAGSE SAMENLEVING BOOSHEID: 'Ik was boos op Basic Fit, maar waar moest ik met die boosheid naartoe?' / FRUSTRATIE ONPERSOONLIJKE BUREAUCRATIE / HEDEN TEN DAGE / CARTOONS VK & Fokke&Sukke


CITATEN(Column Volkskrant.nl, Peter Middendorp 6 juli 2018):


"Om redenen die hier buiten beschouwing kunnen worden gelaten, wilde ik laatst weten hoeveel ik weeg. Dus, dacht ik, laat ik de volgende keer in de sportschool eens op de weegschaal gaan staan, een handig apparaat, dat niet alleen vertelt hoe zwaar je bent, maar van alles aan je doorlicht en berekent, je hele zompige textuur, zodat je na afloop altijd wel van iets kunt denken dat het meevalt, bijvoorbeeld je metabolische leeftijd."

&
Bijschrift toevoegen

"Het was wonderlijk, dacht ik later, onderweg naar de Kijkshop aan de overkant van de straat, waar ik een weegschaal kocht – die het niet deed, en de Kijkshop ging failliet – op hoeveel plekken je als mens alleen al op één dag de tyfus kon krijgen. Je hoefde er bijna niets voor te doen. Gewoon blijven staan, zij deden de rest."



De complete VK Column van Peter Middendorp lees je   ---  Hier  --- nog meer VK Columnisten   ---  Hier  ---


Meer op VK.nl over




Geen opmerkingen:

Een reactie posten