zaterdag 7 juli 2018

COLUMNIST AART DEKKER / DEJA VU NBA/TTD HISTORIE / HELDEN MAGAZINE / NIEUWE FILM / LEBRON JAMES NAAR HOLLYWOOD: Buitenaardse LeBron JAMes ook Filmisch in het Spoor -en Beyond?- van MJ

Het was in de Zomer van 1996, misschien die van 1995 dat herinner ik me niet precies...

We hadden met heel veel mensen van onze nieuwe club Team Ten Dreamers The Hague(TTD) -aangevuld met Rotterdammers, Utrechters en Amsterdammers- al heel veel grote Basketball Evenementen bemensd met uitstekende Volunteers; de NBA 3-on-3 op de Boulevard van Scheveningen (1994, 1995), een NBA Jam Session op de Megafestatie in Utrecht, een NBA Festival in de Haagse Houtrust, Black Top Series/Plein Basketball (1993,1994), en nog veel meer...

Ik werd ergens op een woensdag of donderdag-avond gebeld: de NBA had een Streetball-event in Parijs gepland met Michael Jordan, maar er was teveel Terreur-dreiging daar, dus was het verplaatst naar Brussel. Het verhaal was nog steeds dat MJ zou komen... 

"Of ik voor zaterdag-ochtend heel vroeg een stuk of 40 van onze geweldige vrijwilligers op zou kunnen trommelen om dat Evenement te bemensen...er zou een bus, maaltijden -ook een afsluitend Diner op de terugreis- en natuurlijk een en ander aan 'Gear' beschikbaar zijn voor die Volunteers"...

Tsja, mijn Mind-set in die jaren was: 'niet te snel "Nee" verkopen...eerst maar eens proberen, en voor mijn mensen eruit slepen wat erin zat; het was tenslotte weer een leuke belevenis!' Ik bedong na afloop en voor het Diner nog een Sight-seeing-tour met de bus door Brussel, en begon te bellen...

De eerste tientallen mensen had ik zo bij elkaar, totdat op vrijdagmiddag het bericht kwam dat 'Michael Jordan toch niet kwam; de laatste loodjes van het Film-project 'Space Jam', een animatie-film om (een aantal personages van) 'the Loony Tunes', met in de hoofdrol dus Michael Jordan, nieuw leven in te blazen. Toen waren er wel de nodige teleurgestelde afmelders -ik vond dat ik iedereen wel van te voren moest melden dat, na ervaringen met o.a. Afernee Hardaway en Scottie Pippen e.a, de overtreffende trap van Basketball Superstar Jordan er (deze keer) niet inzat- dus begon een nieuwe telefonade die tot laat in de avond doorging voor ik het aantal Volunteers bij elkaar had. En het vertrek de volgende ochtend vanaf Den Haag CS wasal erg vroeg...

Ik geloof dat het -ondanks de afwezigheid van de grote trekker MJ- iedereen toch uiteindelijk wel een leuke dag had.

Later, toen de Nederlandse Première van Space Jam in Nederland plaatsvond, belde er (weer een ander) Marketingbureau; of wij als 'Inner City Club' en groep Kids konden afvaardigen naar die Première. Ook dat lukte, al kan ik -omdat ik om een reden die ik me niet meer herinner zelf er niet bij aanwezig kon zijn- me daarvan niet veel meer herinner dan dat er enkele tientallen TTD'ers naartoe gegaan zijn...is er misschien iemand onder de lezers van dit stukje die mijn geheugen daaromtrent een beetje kan helpen opfrissen?

Uiteindelijk ging ik natuurlijk wel naar een voorstelling; een uurtje of zo voor aanvang zelfs, en ik ben ook tussen die voorstelling en de volgende in de Bioscooplobby blijven plakken, ik wilde weleens zien wat voor een publiek erop af kwam, en of ik daar potentiële basketballertjes in kon herkennen. Die middag leerde me dat dat laatste inderdaad het geval was; volgens mij was het potentieel voor de sport Basketball in een stad als Den Haag immens. Een inschatting die in de jaren erna alleen maar steeds opnieuw bevestigd zou worden, een potentieel dat de capaciteit van onze club -maximaal zo'n 300-400 vaste en 'losse' leden- verre te boven ging.

U snapt na het lezen dat het nieuwtje hieronder -het verhaal dat er een Space Jam-II met LeBron James in de hoofrol zou gaan komen ging al jaren rond- dat het nu eindelijk zover is, waarschijnlijk niet toevallig 'nu' omdat de Beste Basketballer ter Wereld -en misschien wel 'de Beste Ooit', al zal die vraag volgens mij pas over een jaar of wat beantwoord zal kunnen worden- zijn laatste overstap binnen de NBA, naar de Los Angeles Lakers, en dus bij Hollywood om de hoek maakt.

Als ik beleidsmaker binnen het Nederlandse Basketball zou zijn, zou ik me serieus gaan voorbereiden op Acties om de Spin-off van Space Jam-II optimaal te benutten!

Ik ben benieuwd!

AART DEKKER

Het onderstaande bericht komt uit een e-mail-niewsbrief van HELDEN Magazine:

space jam ii


Heel cool nieuws van Warner Brothers: er komt een vervolg op Space Jam met LeBron James! Space Jam is een van de meest legendarische basketbalfilms ooit met Michael Jordan in de hoofdrol. Sinds de release werd er gesproken over een vervolg en het is nu eindelijk zover. Ga je met ons mee back to the 90s?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten