donderdag 1 augustus 2019

BASKETBALL TALENTONTWIKKELING JEUGD: Robert Krabbendam treedt toe tot bestuur Basketball Academy Amsterdam

Robert Krabbendam treedt toe tot bestuur Basketball Academy Amsterdam


Robert Krabbendam treedt toe tot bestuur Basketball Academy Amsterdam
Voormalig international Robert Krabbendam is de nieuwe secretaris van de Basketball Academy Amsterdam. De 33-jarige Amsterdammer treedt toe tot het bestuur van de Basketball Academy Amsterdam en zal met zijn ruime kennis en ervaring in de basketbalwereld mee helpen bouwen aan het professionaliseren van de Academy.

Robert Krabbendam speelt al sinds zijn vroege jeugd basketbal In Amsterdam debuteerde hij op 16-jarige leeftijd in de hoofdmacht, maar vertrok op zijn 18e naar de Verenigde Staten om vier jaar college te spelen bij Virginia Tech in de ACC conference. Gedurende zijn professionele basketball carrière kwam Robert uit voor Myguide Eclipsejet Amsterdam, BC Kalev Cramo, Apollon Limasol en Feyenoord Rotterdam.

Robert heeft naast zijn basketbalcarrière zijn studie psychologie afgerond (Bachelor) en werkte onder andere voor de Rabobank in de marketingcommunicatie met een focus op sponsoring. De laatste jaren van zijn sportieve carrière combineerde hij professioneel basketbal met zijn werkzaamheden als manager en coach bij re-integratiebedrijf Challenge Sports in Rotterdam.

“Een sterke aanvulling voor ons bestuur”
Voorzitter Jorn Schram laat weten erg verheugd te zijn met de komst van Robert Krabbendam; “ We zijn al een tijd bezig om Robert binnen te halen, wat nu eindelijk gelukt is. Zijn kennis en ervaring binnen en buiten het basketbal en tevens zijn gedrevenheid en liefde voor de sport, maakt dat Robert een goede aanvulling is op ons bestuur.”

“De potentie van de Basketball Academy Amsterdam is enorm”
Robert Krabbendam geeft aan uit te kijken naar zijn betrokkenheid bij de Academy: ‘Sinds de start in 2010 heb ik de ontwikkelingen van de Academy met veel belangstelling gevolgd. Brord Brugman heeft in samenwerking met het Calandlyceum mooie stappen gezet. Ik kan mij herinneren dat het gedurende mijn jeugd vaak een strijd was om de middelbare school te combineren met topsport, gelukkig steunden mijn ouders mij onvoorwaardelijk en had ik een aantal leerkrachten die zich begripvol en flexibel opstelden, maar destijds had ik graag de faciliteiten tot mijn beschikking gehad die Basketbal Academy Amsterdam en het Calandlyceum jonge spelers biedt.
Robert Krabbendam in actie voor Rotterdam Basketball


Er staat een stevige basis waarin spelers vanaf jonge leeftijd op verantwoorde wijze hun passie en talent ontdekken en zich verder kunnen ontwikkelen. Bij Basketbal Academy Amsterdam groeien de spelers niet alleen als basketballer maar ook als persoon.

Wat mij daarnaast aanspreekt is dat wij met het bestuur en de technische staf zullen werken volgens een duidelijke visie met een technisch beleid gestoeld op expertise van ervaren trainers en spelers.
Wij willen continu onze faciliteiten, de technische staf en ons netwerk blijven ontwikkelen om zo in staat te zijn onze spelers in positie te zetten om hun dromen na te jagen en succesvol te zijn, op en buiten en het veld.’







Meer over de Amsterdamse Basketball Academie:   ---  Hier  ---








Geen opmerkingen:

Een reactie posten